Zadbaj o bezpieczeństwo swoje i innych skorzystaj z Wideokonsultacji lub Konsultacji Telefonicznych. Otrzymasz e-receptę, e-zwolnienie, bez wychodzenia z domu.Dowiedz się więcej >>
7 dni w tygodniu

Infolinia 799 399 499

Homemgr Barbara Ślusarz – Psycholog diagnosta Kraków

mgr Barbara Ślusarz – Psycholog diagnosta Kraków

Psycholog dzieci i młodzieży, Diagnosta
OPINIE
Barbara 2022-02-12
Oceniam na 5
OPIS

mgr Barbara Ślusarz – Psycholog diagnosta Kraków

 

Psycholog, oligofrenopedagog, terapeuta behawioralny PLTB nr licencji 259/T/2020.
Specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi (spetrum autyzmu, ADHD).
Pracuje z dziećmi od 3 r.ż.

 

W swojej pracy używa jedynie metod i narzędzi o skuteczności potwierdzonej badaniami (evidence-based). Korzysta głównie z założeń nurtu behawioralnego i poznawczo-behawioralnego. Podczas pracy z dziećmi kieruje się zasadą zindywidualizowanego podejścia do każdego pacjenta, dostosowując metody pracy do konkretnej osoby i jej trudności.

 

 
Doświadczenie:

  • Doświadczenie zdobywała pracując w szkole specjalnej z dziećmi ze spektrum autyzmu, przeprowadzając diagnozy i terapie w Ambulatorium Terapii Behawioralnej prowadzonym przez Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej oraz prowadząc indywidualne zajęcia terapeutyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym,
  • Odbyła również liczne staże i praktyki m.in.: w I Klinice Psychiatrii, Psychoterapii i Wczesnej Interwencji SPSK nr 1 w Lublinie na Odziale Leczenia Nerwic i Terapii Zaburzeń Odżywiania, w Ośrodku Diagnostycznym Aresztu Śledczego w  Lublinie, w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej przy Ośrodku Terapeutyczno – Szkoleniowym w Lublinie oraz zajęcia praktyczne na Oddziale Ogólnopsychiatrycznym w  Szpitalu Specjalistycznym im. dr. J. Babińskiego w Krakowie.

 

 
Wykształcenie:
 

  • Ukończyła studia psychologicznena Uniwersytecie Jagiellońskim, ze ścieżkami specjalizacyjnymi: kliniczna i sądowa,
  • Studia podyplomowe z zakresu Oligofrenopedagogiki,
  • Uzyskanie Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego nr 259/T/2020,
  • Szkolenie Terapia Poznawczo-Behawioralna Dzieci i Młodzieży Centrum CBT w Warszawie,
  • Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Instytut Poznawczy w Krakowie (w trakcie).

 

 
Dodatkowe szkolenia:
Ukończyła również wiele szkoleń podnoszących kwalifikacje zawodowe m.in.:

  • ADOS-2, PECS, VB-MAPP, Stanford- Binet V
  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS)terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu,
  • Narzędzie M-CHAT-R/F– praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka,
  • Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu,
  • Trening jedzenia: praca z dzieckiem prezentującym wybiórczość pokarmową i  inne trudności z karmieniem,
  • Techniki terapii behawioralnej lęków i fobii,
  • Terapia behawioralna tików u dzieci i młodzieży,
  • Techniki SAZ w pracy z osobą przejawiającą trudne zachowania,
  • Techniki SAZ w rozwijaniu samodzielności osób z zaburzeniami rozwojowymi.

 

 
Zakres udzielanej pomocy:

  • Specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi (spektrum autyzmu, ADHD)
  • Posiada duże doświadczenie w zakresie pracy z zachowaniami trudnymi u dzieci.
  • Wsparcie psychologiczne dzieci i młodzieży zmagających się z zaburzeniami emocjonalnymi, trudnościami w relacjach itp.
  • Wykonuje badania psychologiczne z wykorzystaniem narzędzi takich jak: Stanford-Binet V, WISC V, Leiter 3, IDS 2, IDS P, DSR, ADOS 2, ASRS, Conners 3, CDI 2 itd.
  • Pracuje również z dziećmi z trudnościami komunikacyjnymi, wprowadzając systemy komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
  • Zajmuje sięporadnictwem dla rodziców borykających się z trudnościami wychowawczymi, opracowuje wskazówki do pracy w środowisku domowym.
  • Prowadzi staż Psycholog Praktyk Dziecięcy https://psychomedic.pl/staz-kliniczny-psycholog-dzieciecy/.

 

 
Publikacje:

  • Ślusarz, B.(2021). Co robić kiedy dziecku się nie chce? Znaczenie motywacji w procesie terapeutycznym osób z niepełnosprawnością intelektualną. Terapia specjalna, 17, s. 23-28.
  • Ślusarz, B. (2020). Istotna rola działań proaktywnych w procesie terapeutycznym. Terapia specjalna, 12, s. 43-48.
  • Ślusarz, B. (2019, listopad). Czy wprowadzenie komunikacji alternatywnej w wieku 18 lat jest możliwe? Studium przypadku ucznia z nasilonymi zachowaniami trudnymi. Referat przedstawiony na Ogólnopolskich Warsztatach Szkoleniowych: „Wspólnie uczyć. My behawioryści: jak pracujemy, jak uczymy, jak badamy?”, Kraków.

 

Naszych specjalistów polecają pacjenci
lek. Józefowicz Olga

Rafał Ś. 2023-05-31

Oceniam na 5

mgr Czesnoić Paulina

Julia 2023-05-31

Oceniam na 5

lek. Dickert Anna

Marta 2023-06-05

Oceniam na 5