mgr Katarzyna Regulska – Logopeda Warszawa
Neurologopeda, logopeda, pedagog specjalny dzieci i młodzieży od 3 r. ż.
Konsultuje pacjentów od 2007 roku.
Specjalizuje się w holistycznym podejściu do trudności w zakresie komunikacji językowej pacjenta w każdym wieku. Obszar jej kompetencji obejmuje diagnozę i terapię zaburzeń komunikacji językowej i kompetencji komunikacyjnych u dzieci, których rozwój psychoruchowy odbiega od przyjętych norm, jak również u dzieci, młodzieży i osób dorosłych, u których stwierdza się zaburzenia interakcji społecznych w psychogennych zaburzeniach mowy, w zburzeniach mowy pochodzenia neurologicznego oraz u pacjentów z wadami anatomicznymi, twarzoczaszki i u osób po operacjach plastycznych w obrębie twarzoczaszki.
Doświadczenie
- BlueBees Akademia dla dzieci z autyzmem,
- Gabinet Diagnozy i Terapii Małego Dziecka KAJ,
- PECS Pyramid Polska w Poznaniu; Konsultant z dziedziny neurologopedii,
- Centrum Terapii i Rozwoju Logolekcje,
- Centrum Adesse,
- Przedszkole „Zielony Latawiec”,
- Stopień nauczyciela kontraktowego,
- Praktyka prywatna Logopeda, pedagog specjalny,
- Praktyki i staże m.in. IPIN, Stocer Mazowieckie Centrum Rehabilitacji w Konstancinie,
- Praca w Poradni Zdrowia Psychicznego w Warszawie,
- Specjalność: Logopeda Warszawa.
Wykształcenie
- SWPS Studia specjalizacyjne: Neurologopedia,
- Akademia Pedagogiki Specjalnej Jednolite 5 – letnie studia magisterskie, kierunek pedagogika specjalna, specjalność logopedia.
Posiadane certyfikaty
- Tiki i Zespół Tourette’a. Trening behawioralny tików u dzieci i młodzieży. CTM,
- „Mioterapia” mgr A. Listwoń,
- „Wady postawy – zgryz – aparat żucia” rozszerzony; Enedu,
- „Elektrostymulacja w praktyce logopedy”; AFAlog,
- „Różnicowanie ADHD, autyzmu i zaburzeń osobowości – wskazówki diagnostyczne” mgr Agata Maria Kowalska; Akademia Terapeuty PsychoMedic,
- „Osteopatia w logopedii”M Michel Puylaert, Logomedica,
- „Diagnoza autyzmu z wykorzystaniem narzędzi psychologicznych” mgr Martyna Czopowicz; Akademia Terapeuty PsychoMedic,
- ”Dialog motywujący w leczeniu Pacjentów z zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi’ mgr M. Dolska – Topór; Akademia Terapeuty PsychoMedic,
- „Diagnoza i terapia dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi”mgr Martyna Czopowicz; Akademia Terapeuty PsychoMedic,
- „Wady postawy – zgryz – aparat żucia” Fizjopassion,
- KORP standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dzieci od 1 miesiąca do 9 r. ż.
Dodatkowe szkolenia
- Nowoczesna fizjoterapia – testy nerwowo – mięśniowe w praktyce terapeutycznej”,
- „Jak pracować z uczniem z afazją na lekcjach w szkole”? Edumaster,
- „Psychomotoryka w chorobach tarczycy” Szkolenie on line, Enedu,
- „Nowe strategie w diagnozie i terapii logopedycznej” Komlogo,
- „Diagnoza i terapia dysfagii” Adesse,
- „Terapia Behawioralna w teorii i praktyce” Kurs bazowy (nr 68/KIII/2020) PLTB,
- „Od dźwięku do języka” Scolaris,
- „Poznawczo – behawioralna terapia dziecka z nadpobudliwością psychoruchową” CWRO,
- „Techniki SAZ w rozwijaniu mowy i komunikacji” Scolaris,
- „Standardy i zalecenia w otorynolaryngologii” Krajowy Zjazd Szkoleniowy WUM,
- „Promoting the Identification of Autism in Infancy and Toddlerhood. The Social Attention and Communication Study”, Adesse Warszawa,
- „Mutyzm wybiórczy. Od ciszy do słowa. Kompleksowe wsarcie osób z mutyzmem wybiórczym” ORE,
- Makaton stopień I i 2; dr B.B. Kaczmarek,
- Szkolenie PECS podstawowe i zaawansowane; Pyramid Educational consultans,
- „Trudne zachowania a komunikacja funkcjonalna” PECS Pyramid Polska,
- „Podstawy ortoptyki. Dysleksja czy zaburzenia widzenia obuocznego” CWRO,
- Kurs: AAC – Wspomagające i Alternatywne sposoby porozumiewania się: Stowarzyszenie „Mówić bez słów”,
- II Międzynarodowa Konferencja Naukowa Programu „Dźwięki Marzeń”. „Rehabilitacja dziecka niesłyszącego w warunkach domowych” APS.Warszawa,
- Międzynarodowa Konferencja Krajów Europy Środkowej i Wschodniej „Let’s talk together” AAC in Europe. Stowarzyszenie „Mówić bez słów. Wolontariusz,
- Ogólnopolska konferencja szkoleniowa AAC w autyzmie – od dzieciństwa do dorosłości, Warszawa – wygłoszenie wystąpienia pt. Wybór właściwej metody AAC do rozwijania umiejętności porozumiewania się dzieci ze spektrum autyzmu (współautorka dr Joanna Kwasiborska – Dudek),
- „Brain Gym” Danuta Kropiwnicka – Szulc.
Zakres udzielanego wsparcia
- Diagnoza i terapia zaburzeń komunikacji językowej i kompetencji komunikacyjnych u dzieci, których rozwój psychoruchowy odbiega od przyjętych norm ( podejrzenie całościowych zaburzeń rozwoju, zespołu o podłożu genetycznym, wad wrodzonych, metabolicznym, FAS, afazja rozwojowa, niepełnosprawność intelektualna),
- Zaburzenia komunikacji o podłożu psychogennym: schizofazje, mutyzm, afonia i dysfonia, giełkot, jąkanie psychogenne,
- Zaburzenia komunikacji o podłożu neurologicznym: afazja, dyzartria,
- Trening komunikacji funkcjonalnej – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych, wdrażanie wspomagających lub alternatywnych metod komunikacji u osób przejawiających zachowania trudne wynikające z niskich kompetencji językowych,
- Zaburzenia mowy i komunikacji u osób z rzadkimi zespołami genetycznymi i metabolicznymi,
- Diagnoza w dysfunkcjach ustno – twarzowych, wadach anatomicznych twarzoczaszki,
- Diagnoza problemów logopedycznych u osób po operacjach rekonstrukcyjnych i plastycznych w obrębie twarzoczaszki,
- Treningi poprawnej emisji i dykcji dla osób pracujących głosem.
Publikacje
- Katarzyna Regulska, Maja de Ines: (2018) Zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Angelmana w: „Zaburzenia mowy w wybranych zespołach uwarunkowanych genetycznie”; pod redakcją Jagody Cieszyńskiej Rożek, Piotra Sobolewskiego i Danuty Grzesiak – Witek. Wyd Czelej , Lublin 2018,
- Katarzyna Regulska, „Terapia logopedyczna dziecka ze spektrum autyzmu” Czasopismo Forum Logopedy; 21.05.2021,
- Kwasiborska-Dudek J., Regulska K., Borska-Mądrzycka Z. (2015): Wybór właściwej metody AAC do rozwijania umiejętności porozumiewania się dzieci ze spektrum autyzmu w: Autyzm i AAC. Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się w edukacji osób z autyzmem pod red. naukową B. Kaczmarek i A. Wojciechowskiej, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków, ISBN 978-83-7850-769-7.