mgr Monika Balewska-Stocka – Psycholog, diagnosta Toruń
Psycholog, psychoterapeutka w trakcie specjalizacji. Konsultuje dzieci i młodzież od 2 r. ż oraz osoby dorosłe. Diagnosta dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym CBT.
Konsultuje pacjentów od 2020 roku.
„Osoba to płynny proces, nie stały i statyczny byt; płynąca rzeka zmian, nie blok z solidnego materiału; stale zmieniająca się konstelacja możliwości, a nie ustalona ilości cech” Carl Rogers
Doświadczenie
- Ośrodek Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej,
- Centrum Pielęgnacji Caritas Diecezji Toruńskiej,
- Środowiskowy Dom Samopomocy Przy Centrum Pielęgnacji Caritas Diecezji Toruńskiej,
- Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie – wolontariat w czasie pandemii Covid,
- Wąbrzeskie Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom Specjalnej Troski- prowadzenie warsztatów TUS,
- Staże na Oddziale Klinicznym Psychiatrii Młodzieży II Kliniki Psychiatrii CM UMK w Toruniu,
- Praca w Poradni Zdrowia Psychicznego w Toruniu,
- Specjalność: Psycholog Toruń.
Wykształcenie
- Szkoła Psychoterapii Poznawczo- Behawioralnej SWPS Poznań – w trakcie,
- Studia magisterskie: Psychologia, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy,
- Studia podyplomowe: Przygotowanie pedagogiczne- kwalifikacje nauczycielskie, Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy,
- Studia podyplomowe: Terapia zajęciowa, Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy.
Posiadane certyfikaty
- Terapeuta zajęciowy,
- Kwalifikacje pedagogiczne,
- Stosowanie i interpretacja Minnesockiego Wielowymiarowego Inwentarza Osobowości -2 – MMPI-2.
Dodatkowe szkolenia
- Szkolenie w zalecanych przez międzynarodowe standardy leczenia zaburzeń potraumatycznych metodach zorientowanej na traumę terapii poznawczo-behawioralnej PTSD – certyfikat,
- Diagnoza, konceptualizacja i praca terapeutyczna z osobami w spektrum autyzmu. Teoria i praktyka,
- Diagnoza neuropsychologiczna w praktyce,
- Diagnoza intelektu i funkcji poznawczych u osób dorosłych,
- Trening umiejętności komunikacyjnych z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się,
- Uprawnienia diagnostyczne Skala Inteligencji StanfordBinet 5,
- Stanford-Binet 5 – Podstawowa i zaawansowana interpretacja wyników,
- MMPI-2 – Stosowanie i interpretacja Minnesockiego Wielowymiarowego Inwentarza Osobowości ® – 2 Terapia schematów – podstawy teoretyczne Trener TUS – I i II stopień,
- ADOS-2. Diagnoza kliniczna.
Zakres udzielanego wsparcia
- Diagnoza dzieci i młodzieży od 8 r. ż: zespoły nadpobudliwości ruchowej (ADHD), zaburzenia zachowania, zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie, zaburzenia lękowe, depresyjne,
- Diagnoza dorosłych: ADHD, spektrum autyzmu, zaburzenia osobowości,
- Zaburzenia neurorozwojowe [spektrum autyzmu, ADHD],
- Zaburzenia nastroju,
- ChAD (Choroba afektywna dwubiegunowa),
- Zaburzenia lękowe,
- Fobie,
- Napady paniki,
- Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne,
- Zaburzenia związane ze stresem, stres,
- PTSD – zespół stresu pourazowego,
- Zaburzenia dysocjacyjne,
- Zaburzenia osobowości,
- Zaburzenia zachowania,
- Zaburzenia kontroli impulsów,
- Samouszkodzenia, zachowania suicydalne.