mgr Renata Sikorska – Psycholog, diagnosta całościowych zaburzeń rozwojowych Warszawa
Psycholog dziecięcy z wieloletnim doświadczeniem, diagnosta całościowych zaburzeń rozwojowych.
Konsultacje i terapie dzieci, porady wychowawcze, poradnictwo związane z procesem wychowawczym, prowadzenie dzieci lękowych. Trudności szkolne.
Absolwentka psychologii w WSFIZ w Warszawie. Ukończyła studia podyplomowe „Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka” w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, a także „Integracja sensoryczna” oraz „Interwencja kryzysowa” na UNS w Łodzi. Posiada międzynarodowy certyfikat terapeuty kognitywnego Metody Instrumental Enrichment. Ukończyła I i II stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
Odbyła wiele szkoleń z zakresu diagnozy i terapii dzieci ze spektrum autyzmu:
- Stosowana Analiza Zachowania,
- Kształtowanie Kompetencji Społecznych u Dzieci z Zespołem Aspergera,
- Praca terapeutyczna z dzieckiem z autyzmem i Zespołem Aspergera,
- Tworzenie indywidualnych programów terapeutycznych w modelu TEACCH,
- Trening Umiejętności Społecznych,
- Komunikacja Alternatywna PCS,
- Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z Zespołem Aspergera,
a także wiele innych szkoleń umożliwiających pracę z Dziećmi i ich Rodzicami, m.in. Metoda Kids’ Skills – Dam Radę.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w trakcie licznych staży oraz pracy terapeutycznej w ośrodkach diagnostyczno-terapeutycznych Sotis, Synapsis, a także w placówkach specjalnych. Obecnie pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w obszarze diagnozy i terapii a także wsparcia indywidualnego i warsztatowego dla Rodziców.
Posiada wiele szkoleń dotyczących stosowania i interpretacji wiodących narzędzi diagnostycznych: IDS, Stanford-Binet 5, Leiter 3, B-5/6, B-7/9, CONNERS 3, ABAS 3.
Oprócz diagnozy i terapii zaburzeń neurorozwojowych wspiera także:
DZIECI I MŁODZIEŻ w zakresie:
- nieśmiałości, wycofania, trudności z rówieśnikami,
- trudności w nawiązywaniu nowych relacji;
- trudności w uczeniu się, niska motywacja do nauki;
- moczenia nocnego;
- treningu czystości;
- doświadczania tików;
- doświadczania lęków;
- zaburzeń eksternalizacyjnych: zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD), zaburzenia opozycyjno-buntownicze, zaburzenia zachowania, wybuchowość, agresywność, bunt;
- uzależnienia od komputera/internetu;
- przeżycia traumatycznego wydarzenia (rozwód rodziców, śmierć lub choroba kogoś bliskiego, wypadek);
- trudności adaptacyjnych (nowa szkoła, nowe miejsce zamieszkania, pojawienie się nowego członka rodziny);
- treningu umiejętności społecznych (np. komunikacji, asertywności, radzenia sobie ze stresem, umiejętności współpracy).
RODZICÓW w zakresie:
- wsparcia w trudnościach wychowawczych;
- poradnictwa psychologicznego;
- kryzysów rodzinnych (konflikty, rozwód, separacja, zmiana miejsca zamieszkania, śmierć kogoś bliskiego, pojawienie się nowego członka rodziny).