Zadbaj o bezpieczeństwo swoje i innych skorzystaj z Wideokonsultacji lub Konsultacji Telefonicznych. Otrzymasz e-receptę, e-zwolnienie, bez wychodzenia z domu.Dowiedz się więcej >>
7 dni w tygodniu

Infolinia 799 399 499

HomeBlogWsparcie psychologiczne dla firm. 3 powody, dla których warto z niego skorzystać

Wsparcie psychologiczne dla firm. 3 powody, dla których warto z niego skorzystać

W ostatnich tygodniach na naszym blogu pisaliśmy między innymi o rosnącym trendzie konsultacji psychologicznych online oraz korzyściach, jakie niesie za sobą taka forma sesji psychologicznych. Tym razem skupimy się na konsultacjach kryzysowych dla firm, prowadzonych również w formie online, które w sytuacji obecnego zagrożenia koronawirusem mogą okazać się zbawienne dla funkcjonowania działalności. Sytuacja utraty zdrowia lub zagrożenia życia w wyniku choroby COVID-19 jest silnym stresorem dla wielu z nas. Potęgujący stres związany z obecną izolacją społeczną oraz niepewnym jutrem w kontekście pandemii przekłada się z kolei na każdy aspekt naszego życia, w tym także na kwestie zawodowe. Pomocnym rozwiązaniem może okazać się interwencja kryzysowa psychologa, który nie tylko pomoże rozwiązać bieżące problemy, ale też utrzyma motywację pracowników w tym trudnym czasie.

1. Obustronne korzyści

Co istotne, system pomocy psychologicznej dla firm ma za zadanie służyć obu stronom – zarówno pracownikom, jak i pracodawcy, a w efekcie całej organizacji. Dzięki odpowiednio przeprowadzonej interwencji pracownicy firmy mogą uzyskać wsparcie oraz porozmawiać ze specjalistą o swoich ewentualnych obawach – dotyczących zarówno kwestii zawodowych, jak i pozapracowych. Dodatkowo w ramach sesji z psychologiem pracownicy edukowani są zazwyczaj w zakresie dbania o własne zdrowie psychiczne oraz zapobiegania przewlekłemu stresowi i utracie motywacji. Psycholog może okazać się wyjątkowo pomocny w planowaniu działań na najbliższe dni/tygodnie oraz przekazać pracownikowi narzędzia w tym pomocne. Interwencja kryzysowa może także pomóc rozwiązać konflikty istniejące w organizacji jeszcze przed wystąpieniem kryzysu, które być może dodatkowo potęgują stres w codziennej pracy. Z drugiej strony warto wspomnieć o korzyściach dla pracodawcy. Te mogą okazać się nieocenione, bowiem zadowolony pracownik to pracownik lojalny i efektywny. Interwencja psychologiczna nie tylko pomoże zapobiec utracie efektywności, ale nawet uratuje organizację przed ewentualnymi zwolnieniami.

2. Kompleksowa pomoc

Podczas gdy w Polsce trend ten nabiera dopiero na sile, w krajach Europy Zachodniej oraz Ameryki Północnej właściciele firm, a szczególnie zarządy dużych międzynarodowych korporacji coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, jak istotne w kontekście wykonywanej pracy jest dobre samopoczucie pracownika. Nie bez powodu giganci typu Google, Microsoft czy Uber prześcigają się w oryginalnych pomysłach na urozmaicenie czasu spędzonego w biurze swoim pracownikom. Siłownia, sala do jogi, pokój gier, dodatkowe lekcje językowe – to coraz częściej spotykane tam zjawiska. Podstawą w wielu firmach staje się już także korzystanie z usług psychologa i oferowanie wsparcia psychologicznego pracownikom. To często dotyczy z kolei nie tylko kwestii związanych z życiem zawodowym, ale też funkcjonowaniem pracownika poza pracą. Różne aspekty życia przenikają się bowiem, a stres związany z wybranym aspektem może rzutować na ogólną efektywność i chęć (lub jej brak) do działania. Problemy życia prywatnego, niepowodzenia i konflikty rodzinne – życie osobiste to istotny element rzutujący na samopoczucie pracownika, a co za tym idzie jego wydajność i kontakty interpersonalne. Psycholog w firmie może zatem zaoferować kompleksową pomoc, która z pewnością będzie mieć pozytywny wpływ na wykonywane w pracy obowiązki.

3. Zażegnanie dawnych konfliktów

Każdy z nas posiada indywidualne cechy i w różnym stopniu jest zdolny do pracy z innymi osobami. Nawet dla osób nawiązujących relacje stosunkowo swobodnie praca w większej grupie i konieczność częstych kompromisów może okazać się nie lada wyzwaniem. Konflikty w pracy są zatem naturalne i nieuniknione – im więcej osób stanowi zespół, tym więcej różnic indywidualnych pomiędzy jego członkami. Od wszystkich pracowników wymaga się z kolei zapewne umiejętności pracy w zespole i życzliwego nastawienia, ciągłej dyspozycyjności, często także poza godzinami pracy czy zaangażowania w powierzone zadania. Psycholog w ramach interwencji może zatem zarówno pomóc rozwiązać bieżące problemy lub złagodzić stres spowodowany kryzysem, ale także wpłynąć na ogólną poprawę stosunków między pracownikami oraz na relacje na linii pracownik-pracodawca. Dostrzeżenie indywidualnych różnic oraz potrzeb każdej z jednostek i zdiagnozowanie przyczyny wystąpienia konfliktów pozwoli prawdopodobnie raz na zawsze zażegnać trudności występujące często przez lata.

Informacje o Autorze

Klinika Psychologiczno-Psychiatryczna PsychoMedic.pl świadczy usługi z zakresu leczenia depresji, zaburzeń odżywiania się, zaburzeń nerwicowych i lękowych, zaburzeń seksualnych, uzależnień, zaburzeń psychotycznych, zaburzeń osobowości, zaburzeń snu. Pomagamy w budowaniu związku/miłości, bliskich relacji, a także w rozwoju Twojego potencjału. Naszym celem jest stworzenie wszechstronnej pomocy dla pacjentów. Tworzymy zespół składający się z specjalistów (psychiatra, psycholog, psychoterapeuta, seksuolog, endokrynolog, neurolog, dietetyk). Zapewniamy najwyższą jakoś usług i gwarantujemy wykwalifikowany personel.Zapraszamy do umówienia wizyty w PsychoMedic.pl.

UMÓW SIĘ ONLINE NA WIZYTĘ LUB ZADZWOŃ 22 253 88 88