Trening Umiejętności Społecznych TUS
CAŁOROCZNY NABÓR DO GRUP – ZAPISY tel. 22 253 88 88
ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ STACJONARNIE Z ZACHOWANIEM ZASAD REŻIMU SANITARNEGO.
Rozwój Małych Uczestników przy dbałości o ich bezpieczeństwo to nasz priorytet!
CZYM JEST TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH TUS?

Trening Umiejętności Społecznych Goldsteina wg R. Emmena i M. Plasmeijer’a to oparta na teorii kognitywnego nauczania społecznego forma regularnego treningu grupowego.
Główne cele treningu:
- poszerzenie wiedzy o umiejętnościach społecznych;
- zwiększenie zakresu umiejętności wykonawczych;
- zmiana doświadczeń i przeżyć w sytuacjach społecznych.
Na TUS-ach dzieci uczą się:
-
- rozpoznawania treści przeżywanych emocji,
- zdrowych sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego,
- jak poprawić swoją koncentrację,
- pohamować nieakceptowalne społeczne, spontaniczne reakcje,
- jak kształtować samoocenę.
DLA KOGO JEST TUS?
Trening Umiejętności Społecznych w PsychoMedic to psychoedukacyjne zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży w wieku 4-17 lat, które mają szeroko rozumiane trudnościami w interakcjach społecznych.
Mogą to być m.in. kłopoty w inicjowaniu i podtrzymywaniu relacji, wycofanie społeczne czy trudności w regulowaniu emocji (np. lęku, złości). Jest to również forma zajęć szczególnie polecana dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu i ADHD.
DLACZEGO WARTO WYBRAĆ TUS-Y WŁAŚNIE W KLINICE PSYCHOMEDIC?
- Jesteśmy placówką medyczną – obowiązują nas wysokie standardy dla niepublicznych zakładów medycznych.
- Zespół prowadzący to klucz wysokiej skuteczności naszych grup TUSowych – zajęcia prowadzą tylko doświadczeni psychologowie kliniczni z pełnym wykształceniem psychoterapeutycznym.
- Kompleksowość terapii wzmacnia pozytywny efekt zajęć – nasi psycholodzy poprowadzą Twoje dziecko ku lepszemu funkcjonowaniu. Przed dołączeniem do grupy zaprosimy Cię wraz z pociechą na kwalifikację do zajęć TUS, w trakcie której prowadzący zajęcia dobierze najlepszą dla Małego Uczestnika grupę, a także odpowie na wszelkie nurtujące Cię pytania. Specjalista prowadzący może również – w razie potrzeby – objąć Twoje dziecko psychoterapią indywidualną lub poprowadzić proces diagnozy psychologicznej.
- Stabilność grup -masz pewność, że Twoje dziecko cały rok szkolny będzie w tej samej grupie prowadzonej według starannie opracowanego programu terapeutycznego. Dziecko może także kontynuować uczestnictwo w zajęciach po wakacjach.
- Ciekawy program zajęć – prowadzimy zajęcia dla dzieci już od ponad 6 lat. Znamy się na swojej pracy.
- Wiele dogodnych lokalizacji i terminów grup – patrz niżej.
CO ĆWICZYMY NA TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH TUS?
Co tydzień podczas zajęć trwających 50 min rozwijamy różnorodne umiejętności: zawieranie znajomości, inicjonowanie rozmowy, słuchanie i zadawanie pytań, odmawianie, reagowanie na krytykę, wyrażanie krytyki oraz dyskutowanie. Ponadto skupiamy się także na emocjach, uczuciach i potrzebach – dzieci i młodzież uczestniczące w TUS-ach uczą się rozpoznawania i okazywania swoich emocji czy potrzeb w sposób nie tylko skuteczny, ale również akceptowalny społecznie.
Co więcej, nasze ćwiczenia to dla dzieci świetna okazja do wypracowania strategii radzenia sobie ze swoimi problemami: np. głębokie przeżywanie porażki. Młodzi ludzie uczą się jak adekwatnie reagować na zaczepki innych czy pohamować własną złośliwość. To sprawia, że zaczynają podchodzić bardziej konstruktywnie do rozwiązywania konfliktów z rówieśnikami. Starają się czekać na swoją kolej, wysłuchiwać poleceń do końca oraz ponosić konsekwencje swoich działań.


CAŁOROCZNY NABÓR DO GRUP – ZAPISY tel. 22 253 88 88
KOSZT TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH TUS I KWALIFIKACJE DO GRUP
Jedne zajęcia TUS to koszt 90 PLN.
Płatność odbywa się w 2 ratach za cały roczny cykl zajęć; nie ma możliwości płatności za pojedyncze zajęcia.
W całym roku realizujemy 36 – 38 spotkań.
W związku z tym opłata za cały rok zajęć to 2880 – 3040 PLN. Dokładny koszt zostanie oszacowany w momencie zakwalifikowania dziecka do grupy i wyszczególniony w indywidualnie sporządzonej umowie Rodzica z Kliniką.
Zapraszamy dzieci i młodzież od 4 do 17 roku życia. Możliwe jest dołączenie do grupy również w trakcie roku szkolnego.
Aby dołączyć do grupy, należy odbyć kwalifikację w postaci konsultacji wspólnej dziecka z rodzicem u jednej z prowadzących. Na konsultacje można umówić się pod numerem tel. 22 253 88 88.
TERMINY I MIEJSCA SPOTKAŃ

PONIEDZIAŁEK | Klinika PsychoMedic BIELANY
Zajęcia odbywają się w SP nr 223 ul. Kasprowicza 107
ŚRODA | Klinika PsychoMedic BIELANY
Zajęcia odbywają się w SP nr 223 ul. Kasprowicza 107
PIĄTEK | Klinika PsychoMedic OCHOTA ul. Białobrzeskiej 40A
SOBOTA | Klinika PsychoMedic OCHOTA ul. Białobrzeskiej 40A
ZAPRASZAMY RÓWNIEŻ DO ZAPOZNANIA SIĘ Z WYWIADEM Z NASZĄ SPECJALISTKĄ
MGR KLAUDIĄ STECKIEWICZ-LANGER DOTYCZĄCYM TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
BIOGRAMY PROWADZĄCYCH TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH TUS
Każde zajęcia prowadzone są przez dwie osoby – doświadczone psycholożki i psychoterapeutki, które prowadzą TUS-y od 10 lat.

Joanna Gładecka, mgr
Psycholożka i certyfikowana terapeuta integracji sensorycznej. Od 2006 roku pracuje z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży. Pracuje z osobami doświadczającymi trudności adaptacyjnych, z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, z zaburzeniami lękowymi, depresją oraz z zabrzeniami zachowania. Współprowadzi diagnozy w kierunku Całościowych Zaburzeń Rozwojowych, prowadzi grupy terapeutyczne dla dzieci ze spektrum autyzmu, ADHD, dzieci wycofujących się, nieśmiałych.
Psycholog dzieci i młodzieży, Psychoterapeuta

Iwona Zbrzeźna, mgr
Pedagog specjalny, resocjalizacyjny, oligofrenopedagog, terapeuta słuchowy. Od 2003r. w pracy z dziećmi i młodzieżą z różnymi deficytami – autyzmem, Zespołem Aspergera, ADHD, zaburzeniami zachowania, emocjonalnymi.
TUS Warszawa

Anna Grabek-Dąbrowska, mgr
Psycholog dziecięcy z ponad 10-letnim klinicznym stażem pracy. Diagnosta całościowych zaburzeń rozwojowych, autyzmu, zespołu Aspergera.
Psycholog dzieci i młodzieży

Aleksandra Dyrda, mgr
Od ponad 12 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną oraz z zaburzeniami emocjonalno-społecznymi. Współprowadzi diagnozy w kierunku całościowych zaburzeń rozwojowych (Autyzm, Zespół Aspergera itp.).