Trening Umiejętności Społecznych TUS
CAŁOROCZNY NABÓR DO GRUP
ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ STACJONARNIE Z ZACHOWANIEM ZASAD REŻIMU SANITARNEGO.
Rozwój Małych Uczestników – przy dbałości o ich bezpieczeństwo – to nasz priorytet!
CZYM JEST TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH TUS?

Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci (metoda Goldsteina wg R. Emmena i M. Plasmeijer’a) to – oparta na teorii kognitywnego nauczania społecznego – forma regularnego treningu grupowego.
Uczestnictwo w zajęciach TUS dla dzieci niesie za sobą szereg korzyści – najważniejsze z nich to:
- poszerzenie wiedzy o umiejętnościach społecznych;
- zwiększenie zakresu umiejętności wykonawczych;
- zmiana doświadczeń i przeżyć w sytuacjach społecznych.
Zajęcia TUS dla dzieci i TUS dla nastolatków uczą:
- rozpoznawania treści przeżywanych emocji,
- zdrowych sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego,
- sposobów na utrzymywanie i poprawianie koncentracji,
- pohamować nieakceptowalne społeczne, spontaniczne reakcje,
- jak kształtować samoocenę.
DLA KOGO TUS DLA DZIECI / TUS DLA NASTOLATKÓW?
Trening Umiejętności Społecznych w PsychoMedic to psychoedukacyjne zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży w wieku 4-17 lat, które mają szeroko rozumiane trudności w interakcjach społecznych.
Mogą to być m.in. kłopoty w inicjowaniu i podtrzymywaniu relacji, wycofanie społeczne czy trudności w regulowaniu emocji (np. lęku, złości).
Jest to również forma zajęć szczególnie polecana dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu i ADHD.
DLACZEGO WARTO WYBRAĆ TUS-Y WŁAŚNIE W KLINICE PSYCHOMEDIC?
- Jesteśmy placówką medyczną – obowiązują nas wysokie standardy dla niepublicznych zakładów medycznych.
- Zespół prowadzący to klucz wysokiej skuteczności naszych grup TUSowych – zajęcia prowadzą tylko doświadczeni psychologowie.
- Terapia TUS dla dzieci jest w naszych poradniach elementem kompleksowego programu pomocy – psycholodzy z Zespołu PsychoMedic poprowadzą Twoje dziecko ku lepszemu funkcjonowaniu, dopasowując stosowane metody do problemu. Przed dołączeniem do grupy zaprosimy Cię wraz z pociechą na kwalifikację do zajęć TUS, w trakcie której prowadzący zajęcia dobierze najlepszą dla Małego Uczestnika grupę, a także odpowie na wszelkie nurtujące Cię pytania. Specjalista prowadzący może również – w razie potrzeby – objąć Twoje dziecko psychoterapią indywidualną lub poprowadzić proces diagnozy psychologicznej.
- Stabilność grup -masz pewność, że Twoje dziecko cały rok szkolny będzie w tej samej grupie, prowadzonej według starannie opracowanego programu terapeutycznego. Dziecko może także kontynuować uczestnictwo w zajęciach po wakacjach.
- Ciekawy program zajęć – prowadzimy zajęcia TUS dla dzieci już od wielu lat – znamy się na swojej pracy i wiemy, jak prowadzić spotkania tak, aby były atrakcyjne dla małych Uczestników i jednocześnie umożliwiały realizację założonych celów terapeutycznych.
- Wiele dogodnych lokalizacji i terminów grup – patrz niżej.
CO ĆWICZYMY NA TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH TUS?
Co tydzień, podczas zajęć trwających 50 min, rozwijamy różnorodne umiejętności: zawierania znajomości, inicjowania rozmowy, słuchania i zadawania pytań, odmawiania, reagowania na krytykę, wyrażania krytyki oraz dyskutowania. Ponadto skupiamy się na emocjach, uczuciach i potrzebach – dzieci i młodzież uczestniczące w TUS-ach uczą się rozpoznawania i okazywania swoich emocji oraz potrzeb w sposób nie tylko skuteczny, ale również akceptowalny społecznie.
Co więcej, trening umiejętności społecznych dla dzieci jest dla nich świetną okazją do wypracowania strategii radzenia sobie ze swoimi problemami: np. z tendencją do długiego i głębokiego przeżywania porażki. Młodzi ludzie uczą się na TUSach, jak adekwatnie reagować na zaczepki innych czy jak pohamować własną złośliwość. To sprawia, że zaczynają podchodzić bardziej konstruktywnie do rozwiązywania konfliktów z rówieśnikami. Starają się czekać na swoją kolej, wysłuchiwać poleceń do końca oraz ponosić konsekwencje swoich działań.


CAŁOROCZNY NABÓR DO GRUP
KOSZT TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH TUS I KWALIFIKACJE DO GRUP
Jedne zajęcia TUS to koszt 120 PLN.
Płatność odbywa się w 2 ratach za cały roczny cykl zajęć; nie ma możliwości płatności za pojedyncze zajęcia.
W całym roku realizujemy 37 – 39 spotkań.
W związku z tym opłata za cały rok zajęć to 4400-4680 PLN. Dokładny koszt zostanie oszacowany w momencie zakwalifikowania dziecka do grupy i wyszczególniony w indywidualnie sporządzonej umowie Rodzica z Kliniką.
Zapraszamy dzieci i młodzież od 4 do 17 roku życia. Możliwe jest dołączenie do grupy również w trakcie roku szkolnego.
Aby dołączyć do grupy, należy odbyć kwalifikację w postaci wspólnej konsultacji dziecka z rodzicem u jednej z prowadzących. Na konsultacje można umówić się pod numerem tel. 22 253 88 88.

TERMINY I MIEJSCA SPOTKAŃ
WTOREK 14:00 – 20:00, PIĄTEK 14:00 – 20:00 | Klinika PsychoMedic BEMOWO
PIĄTEK/SOBOTA – termin do uzgodnienia z uczestnikami | Klinika PsychoMedic PRAGA PÓŁNOC
PIĄTEK 16:00 – 21:00, SOBOTA 9:00 – 13:00 | Klinika PsychoMedic OCHOTA
PROWADZĄCE TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH TUS
Każde zajęcia prowadzone są przez dwie osoby – doświadczone psycholożki i psychoterapeutki, które prowadzą TUS-y od 10 lat.

Katarzyna Zawierta, mgr
Psycholog dziecięcy, diagnosta, trener TUS. W PsychoMedic.pl prowadzi diagnozę oraz terapię indywidualną oraz grupową dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami neurorozwojowymi (spektrum autyzmu, ADHD).
Doświadczenie zawodowe zdobywała, prowadząc różne formy wsparcia – terapia indywidualna i grupowa, socjoterapia, diagnozy, konsultacje z rodzicami – w poradni dla dzieci z autyzmem, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, na Dziennym Oddziale Psychiatrycznym dla dzieci, w poradni dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym Instytutu Psychologii Zdrowia, w Zespole Żłobków M. St. Warszawy.
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Psychologia Kliniczna oraz studiów podyplomowych w zakresie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka oraz w zakresie diagnoza psychologiczna w praktyce klinicznej.
Psycholog dziecięcy, Diagnosta, Trener TUS

Małgorzata Pasiorowska, mgr
Psycholog dzieci od 4 r.ż. oraz młodzieży. Konsultuje pacjentów od 2016 roku.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Poradni dla dzieci z autyzmem, jako arteterapeuta w polsko-włoskim przedszkolu Accademia Dei Piccoli, Warszwskim Kole Polskiego Stowarzyszenia na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną czy fundacji Zobacz Jestem.
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Psychologia oraz studiów podyplomowych w zakresie terapii zajęciowej oraz arteterapii.
Psycholog dziecięcy, Trener TUS

Barbara Rajzer, mgr
Psycholog dzieci od 6 r.ż., młodzieży, trener TUS. Pracuje z pacjentami od 2007 roku.
W swojej pracy zajmuje się terapią dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera, z problemami emocjonalnymi i społecznymi oraz zaburzeniami zachowania. Oferuje wsparcie dzieciom i młodzieży zmagającym się z lękiem i nieśmiałością, niską samooceną, trudnościami adaptacyjnymi, trudnościami w radzeniu sobie ze złością i stresem. Prowadzi konsultacje w zakresie wspierania rozwoju dziecka oraz opracowywania efektywnych strategii wychowawczych prowadzących do budowania satysfakcjonujących relacji z dziećmi. Podstawą pracy jest uważność na potrzeby dziecka oraz budowanie relacji opartej na szacunku i poczuciu bezpieczeństwa.
Psycholog dziecięcy, Trener TUS

Katarzyna Rzepińska, mgr
Psycholog diagnosta dzieci od 4 do 13 r. ż. Pracuje z pacjentami od 2002 roku.
Psycholog dziecięcy i terapeuta pedagogiczny. Zawodowo zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Pracuje terapeutycznie z dziećmi w wieku 6-13 lat, wspierając je w zakresie: rozwijania kompetencji społeczno-emocjonalnych, radzenia sobie w sytuacjach adaptacji, kształtowania prawidłowych relacji z rówieśnikami, uczenia regulacji emocji i radzenia sobie ze stresem. Wspomaga dzieci z zaburzeniami nastroju, przeżywające sytuacje kryzysowe, doświadczające niskiego poczucia własnej wartości i przejawiające trudności motywacyjne. Udziela porad i konsultacji dla rodziców, wspiera ich kompetencje rodzicielskie.
Psycholog dziecięcy, Diagnosta, Trener TUS

Anna Malczewska, mgr
Psycholog kliniczny, neuropsycholog, psychoterapeuta dziecięcy. Pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi do 20 r.ż.
Specjalizuje się w diagnozie psychologicznej i neuropsychologicznej oraz psychoterapii dzieci i młodzieży.