mgr Aleksandra Wardach – Psycholog, Psychoterapeuta, Diagnosta Warszawa
Psycholog, psychoterapeuta, diagnosta.
Diagnozuje dzieci i młodzieży od 3 r. ż. oraz osoby dorosłe. Na psychoterapię przyjmuje osoby od 16 r. ż.
Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym CBT.
Konsultuje pacjentów od 2010 roku.
Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB) oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Dialektycznej i Behawioralnej (PTDBT).
Punktem wyjścia jest dla mnie poczucie bezpieczeństwie klienta.
Ważne jest dla mnie udzielenie pomocy dostosowanej do problemu i potrzeb klienta i jego rodziny, a także przekazania aktualnej wiedzy.
Doświadczenie
- Poradnia Zdrowia Psychicznego Mazowieckiego Centrum Neuropsychiatrii w Zagórzu,
- Klinika Terapii Poznawczo-Behawioralnej USWPS,
- Poradnia dla Osób z Autyzmem Dziecięcym,
- Poradnia Zdrowia Psychicznego,
- Fundacja Synapsis,
- Inne ośrodki diagnostyczno-terapeutyczne,
- Praca w Poradni Zdrowia Psychicznego w Warszawie,
- Specjalność: Psycholog Warszawa.
Wykształcenie
- W trakcie czteroletnich studiów podyplomowych w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej (Uniwersytet SWPS). Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
- Psychologia śledcza w praktyce operacyjnej i procesowej (Uniwersytet SWPS).
- Absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS w Lublinie, o specjalności psychologia
kliniczna i neuropsychologia.
Dodatkowe szkolenia
Ukończyła liczne szkolenia zawodowe z zakresu metod pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju, diagnozy funkcjonalnej, Treningu Umiejętności Społecznych, metod komunikacji alternatywnej i wspomagającej, oraz metod diagnostycznych m.in. ADOS 2 w badaniach klinicznych, Skala Inteligencji Stanford – Binet 5, IDS-2, PEP-3-PL.
Poniżej tytuły kilku z nich:
- Szkolenie “Stosowanie i interpretowanie Skal Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci i Młodzieży IDS-2” Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego,
- Szkolenie “Stosowanie Profilu Psychoedukacyjnego, Wydanie 3, Wersja polska (PEP-3-PL) w diagnozie funkcjonalnej dzieci ze spektrum autyzmu” EduProf,
- Szkolenie uprawniające do posługiwania się „Skalą Inteligencji Stanford – Binet 5” Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych,
- „Terapia Behawioralna w Teorii i Praktyce – kurs III-modułowy” Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej,
- Diagnoza i leczenie PTSD i zaburzeń potraumatycznych,
- Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń snu,
- Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych,
- Zaburzenia osobowości – diagnoza, psychopatologia i terapia CBT,
- Techniki relaksacyjne,
- Konceptualizacja w CBT,
- ASD i ADHD – psychoedukacja i terapia CBT,
- Techniki terapii schematu,
- Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży – psychopatologia, konceptualizacja, praca terapeutyczna,
- ADOS 2 w badaniach klinicznych.
Zakres udzielanego wsparcia
- Diagnoza zaburzeń wieku rozwojowego (m.in. zaburzenia ze spektrum autyzmu, ADHD, zaburzenia emocji i zachowania), funkcji poznawczych i intelektu, diagnozą psychologiczną osób dorosłych,
- Zaburzenia neurorozwojowe [spektrum autyzmu, ADHD],
- Zaburzenia nastroju,
- ChAD (Choroba afektywna dwubiegunowa),
- Zaburzenia lękowe,
- Fobie,
- Napady paniki,
- Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne,
- Zaburzenia związane ze stresem, stres,
- PTSD – zespół stresu pourazowego,
- Zaburzenia osobowości,
- Zaburzenia snu,
- Kryzysy życiowe,
- Udziela wsparcia i konsultacji psychologicznych oraz rodzicielskich.
Publikacje
- Zeszyt “Narodziny rodzeństwa” w ramach czasopisma „Emocje w przedszkolu”.