Trening Umiejętności Społecznych Łódź
Trening Umiejętności Społecznych Łódź – zarezerwuj miejsce w grupie
i zadzwoń do nas pod numer 799-399-499

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) to forma terapii grupowej oparta na teorii kognitywnego nauczania społecznego. Podczas treningu prowadzący (terapeuci) modelują zachowania dzieci i młodzieży w różnych sytuacjach społecznych. Dużą zaletą TUS są małe grupy rówieśnicze – to właśnie dzięki niewielkiej liczbie uczestników dzieci oraz nastolatkowie mają szansę zapoznać się, nawiązywać bliższe relacje i uczyć, jak budować koleżeńskie kontakty.
Nasi Specjaliści z różnych części Polski mają dziesięcioletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć TUS dla dzieci. Łódź jest jedną z lokalizacji, w której działamy stacjonarnie pod szyldem PsychoMedic – rekomendowanej sieci klinik psychologiczno-psychiatrycznych. Spełniamy najwyższe standardy, co poświadczają zdobyte przez nas nagrody (m.in. Super Medicus, Laur Pacjenta) oraz opinie naszych Pacjentów. Dbamy o to, aby prowadzone w naszych poradniach zajęcia TUS dla dzieci nie tylko umożliwiały realizację założonych celów terapeutycznych, ale i były atrakcyjne dla Małych Uczestników –tak, aby ćwiczenia były dla dzieci nauką przez zabawę. Ciekawe scenariusze zajęć opracowują prowadzący, rekomendowani terapeuci z wieloletnim stażem, co jest kluczem do wysokiej efektywności TUSów.
Korzyści z udziału w TUS Łódź
Trening Umiejętności Społecznych to terapia, dzięki której dzieci uczą się, jak się efektywnie komunikować, rozwiązywać konflikty, współpracować z innymi oraz radzić sobie z trudnymi sytuacjami.
Uczestnictwo w zajęciach TUS dla nastolatków i dzieci ma wiele korzyści. Ćwiczenia są dobierane tak, aby każdy uczestnik mógł czuć się bezpiecznie i swobodnie – i w takiej atmosferze, w swoim tempie, zdobywał i rozwijał ważne umiejętności.
TUS – Trening Umiejętności Społecznych Łódź – to okazja do ćwiczenia między innymi następujących umiejętności:
- zawieranie i utrzymywanie relacji rówieśniczych,
- budowanie poczucia własnej wartości,
- adaptacyjne sposoby rozładowywania napięcia emocjonalnego,
- rozpoznawanie swoich emocji,
- radzenie sobie z doświadczaniem emocji pozytywnych i negatywnych,
- asertywne wypowiadanie się i wyrażanie swojej opinii,
- proszenie o pomoc,
- aktywne uczestniczenie w rozmowie,
- hamowanie nieadekwatnych społecznie zachowań.
Podczas spotkań w ramach Treningu Umiejętności Społecznych, uczestnicy ćwiczą kompetencje związane z funkcjonowaniem w grupie, rozpoznawaniem swoich emocji czy nawiązywaniem interakcji. Bezpieczna przestrzeń stworzona przez psychologów i terapeutów pozwala im na eksperymentowanie z nowymi sposobami reagowania w różnych sytuacjach społecznych, które często bywają wyzwaniem w codziennym życiu. To właśnie dzięki takiej „bezpiecznej eksploracji” terapia TUS ma tak dużą skuteczność.
Trening Umiejętności Społecznych dla nastolatków i dzieci umożliwia nie tylko ćwiczenie szereg konkretnych umiejętności, ale i rozwój przydatnych w życiu postaw: aktywnego słuchania, przyjmowania krytyki i radzenia sobie z nią, zdrowej asertywności.


TUS zajęcia dla młodzieży / TUS zajęcia dla dzieci – Łódź – dla kogo?
Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci i nastolatków to forma wsparcia, z której może skorzystać każdy mały Pacjent. Prowadzimy już TUS dla dzieci w wieku przedszkolnym (Łódź), zapraszając na zajęcia Małych Uczestników już od 4. roku życia oraz dla starszych dzieci i młodzieży aż do 18. roku życia.
Dostosowujemy plan pracy i tematy zajęć do wiekowych możliwości Uczestników – zajęcia dla dzieci i zajęcia młodzieży różnią się od siebie programem, ale prowadzona przez nas terapia jest tak samo skuteczna, bez względu na to, ile lat ma dziecko korzystające z naszej pomocy.
Zajęcia TUS są zalecane zawsze wtedy, gdy młody człowiek doświadcza problemów z szeroko rozumianymi umiejętnościami interpersonalnymi oraz komunikacją z innymi ludźmi. Szczególnie ciepło zapraszamy na nasze zajęcia TUS dzieci i nastolatków, które zmagają się z następującymi trudnościami:
- agresywne zachowania lub nadmierna uległość,
- kłopoty w inicjowaniu i podtrzymywaniu rozmowy,
- wycofanie społeczne,
- problemy z regulowaniem emocji bądź reakcją na emocje innych,
- niepowodzenia w inicjowaniu kontaktów społecznych i podtrzymywaniu relacji,
- problemy z adekwatnym reagowaniem w sytuacjach społecznych.
Trening Umiejętności Społecznych jest również jedną z najbardziej skutecznych form wsparcia młodzieży i dzieci z autyzmem oraz ADHD.
Dlaczego warto rozpocząć TUS w klinice PsychoMedic?
Jeśli poszukujesz Treningu Umiejętności Społecznych w Łodzi dla swojego dziecka, skorzystaj z oferty proponowanej przez naszą klinikę. Warto nas wybrać, ponieważ:
- Jesteśmy placówką medyczną i spełniamy najwyższe standardy przewidziane dla niepublicznych zakładów medycznych,
- W naszych gabinetach spotkasz najlepszych psychologów i terapeutów – w klinikach PsychoMedic pracują jedynie doświadczeni, cechujący się empatią Specjaliści, których kompetencje i staż pracy został potwierdzony w procesie rekrutacji,
- Terapia TUS dla dzieci i nastolatków jest częścią naszej stałej oferty — od wielu lat prowadzimy grupy treningowe i pomagamy dzieciom lepiej funkcjonować w obszarze społecznym oraz emocjonalnym. Wiele dzieci wraca do nas na zajęcia po przerwie wakacyjnej i uczestniczy w TUS-ach przez 2 lata z rzędu,
- Wiemy, że trening umiejętności społecznych dla dzieci ma szansę powieść się tylko wtedy, gdy Uczestnicy czują się w swoim gronie bezpiecznie, dlatego dbamy o stabilność grup. Masz pewność, że Twoje dziecko przez cały czas – cykl roczny treningu – będzie w jednej grupie.
Koszt Treningu Umiejętności Społecznych TUS i zasady dołączenia do grupy
Koszt jednego spotkania w ramach TUS to 120 zł. W rocznym cyklu zajęć realizujemy 36–38 spotkań. Nie ma możliwości uiszczania opłaty za pojedyncze zajęcia, płatność odbywa się w 2 ratach za roczny cykl, a konkretny koszt zajęć jest wyszczególniany w indywidualnej umowie sporządzanej pomiędzy Rodzicem a Kliniką.
Możliwe jest dołączenie do grupy również w trakcie roku szkolnego. Przed rozpoczęciem treningu odbywa się kwalifikacja uczestnika, która polega na wspólnej konsultacji dziecka z rodzicem u jednej z prowadzących wybraną grupę. Spotkanie to jest okazją, aby zarówno dziecko, jak i rodzic uzyskali odpowiedzi na wszelkie swoje pytania odnośnie TUSów. Terapeuta ma natomiast możliwość rozeznać się w trudnościach dziecka i ustalić, czy
(i w której grupie) udział w zajęciach TUS będzie dla Państwa pociechy korzystny.
RUSZA NOWA GRUPA TUS DLA MŁODZIEŻY!
Termin i miejsce spotkania grup
TWA NABÓR DO GRUPY – START WRZESIEŃ 2023 | Klinika PsychoMedic Łódź Kilińskiego
Koszt udziału i kwalifikacje do grupy
Koszt jednego spotkania to 120 PLN – płatność odbywa się z góry za cały rok lub w dwóch ratach za semestr.
Aby dołączyć do grupy, należy odbyć konsultacje kwalifikacyjną u prowadzącej – mgr Pauliny Czesnoić. Koszt konsultacji to 220 PLN.
Skontaktuj się z naszym Działem Obsługi Pacjenta, aby umówić się na konsultację wstępną.
Warto skorzystać z możliwości, który daje profesjonalnie prowadzony TUS — zajęcia w Łodzi już ruszają!
Prowadząca zajęcia

Paulina Czesnoić, mgr
Psycholog, psychoterapeuta, diagnosta dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych. Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym. Konsultuje pacjentów od 2019 roku.
Ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia na Uniwersytecie Jagiellońskim, Edukację i rewalidację osób ze spektrum autyzmu na Uniwersytecie Humanitas oraz pedagogikę Montessori w Wyższej Szkole Przymierza Rodzin.
Psycholog, Psychoterapeuta, Diagnosta Łódź

Magdalena Staniaszek, dr n. społ.
Psycholog, Psychoterapeuta w nurcie CBT oraz systemowym, Trener TUS.
Ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia oraz studia magisterskie na kierunku pedagogika na Uniwersytecie Łódzkim, studia podyplomowe w zakresie Zarządzanie oświatą, studia podyplomowe z zakresu Oligofrenopedagogiki, Studium Terapii Dzieci i Młodzieży. Uzyskała dyplom doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki.
Wspiera terapeutycznie dzieci i młodzież wykazujące zaburzenia nastroju, zaburzenia lękowe (m.in. fobie), zaburzenia snu, zaburzenia zachowania, zaburzenia kontroli impulsów, sprawiające trudności wychowawcze. Prowadzi konsultacje wychowawcze dla rodziców (ustalanie granic, system nagradzania itp.).