PsychoMedicEDU Szkolenia dla lekarzy
INFORMACJA O NAJBLIŻSZYM BEZPŁATNYM SZKOLENIU ONLINE
PROGRAM SZKOLENIA
Nadchodzące szkolenie to praktyczne kompendium opracowane przez specjalistów dla specjalistów. Psychiatrzy z wieloletnim doświadczeniem w leczeniu zaburzeń neurorozwojowych pokażą Ci, jak rozpoznawać i leczyć ADHD u Pacjentów w różnym stanie zdrowia i na różnych etapach życia. Medyczna perspektywa zostanie uzupełniona modułem autorstwa psycholożki i psychoterapeutki – superwizorki procesów diagnostycznych, popularyzującej interdyscyplinarne podejście do diagnozy i psychofarmakoterapii ADHD.
Moduł I – diagnostyka ADHD ze szczególnym uwzględnieniem diagnozy różnicowej; specyfika ADHD u kobiet – lek. Agata Todzia-Kornaś
1. Diagnostyka lekarska w kierunku ADHD u dorosłych: na co zwrócić uwagę?
2. Najczęstsze współchorobowości w ADHD: jak przeprowadzać diagnostykę różnicową?
3. ADHD u kobiet. Zmiany hormonalne w czasie życia i ich wpływ na objawy ADHD
4. Leczenie ADHD u kobiet w ciąży i karmiących piersią
Moduł II – rola i znaczenie oceny psychologicznej i psychoterapii w diagnozie oraz leczeniu ADHD osób dorosłych – mgr Olga Maracewicz
1. Rekomendacje dotyczące diagnozy psychologicznej w ADHD osób dorosłych
2. Cele i wartość badania psychologicznego oraz neuropsychologicznego – kiedy warto kierować Pacjenta z podejrzeniem ADHD na badanie do psychologa lub neuropsychologa?
3. Zakres badania psychologicznego i jego znaczenie w diagnozie różnicowej ADHD z autyzmem, zaburzeniami osobowości i innymi zaburzeniami zdrowia psychicznego
4. Wystandaryzowane narzędzia stosowane w diagnostyce psychologicznej
5. Co po diagnozie – kiedy pacjent z diagnozą ADHD potrzebuje terapii, a kiedy psychoedukacji I treningu? Jakie programy poznawczo-behawioralne wykorzystuje się w pracy z Pacjentami z ADHD? Jaka jest rola lekarza psychiatry w budowaniu i podtrzymywaniu motywacji Pacjenta do pracy z psychologiem?
Moduł III – leczenie ADHD u Pacjentów bez współchorobowości lub ze współwystępującymi zaburzeniami zdrowia psychicznego – dr n. med. Tomasz Gondek
- Jakie zaburzenia najczęściej współwystępują z ADHD?
- Psychofarmakoterapia ADHD u osób dorosłych bez współchorobowości
- Leczenie ADHD u osób dorosłych z zaburzeniami lękowymi
- Leczenie ADHD u osób dorosłych z depresją jednobiegunową
- Leczenie ADHD u osób dorosłych z zaburzeniem dwubiegunowym
- Leczenie ADHD u osób dorosłych z zaburzeniem psychotycznym
- Leczenie ADHD u osób dorosłych z osobowością borderline
- Leczenie ADHD u osób dorosłych z historią nadużywania alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych
Na webinar zapraszamy wszystkich lekarzy (psychiatrów, neurologów, POZ lub innych specjalności), którzy chcą poszerzyć swoje rozumienie trudności Pacjentów neuroatypowych, leczyć i diagnozować ADHD zgodnie z najnowszym stanem wiedzy.
OPIS
Psychiatro! Czy…
… coraz częściej spotykasz się z Pacjentami, którzy zgłaszają się do gabinetu, bo sami podejrzewają u siebie ADHD?
… miewasz wątpliwości, czy postawić Pacjentowi diagnozę ADHD czy też innego zaburzenia zdrowia psychicznego – a może jednego i drugiego?
… chciał(a)byś zacieśnić swoją współpracę z psychologami-diagnostami i psychoterapeutami – ale nie masz pewności, kiedy, do jakiego specjalisty i po jaką formę pomocy kierować Pacjenta z podejrzeniem/rozpoznaniem ADHD?
Jeśli choć na jedno z tych pytań odpowiedziałeś(-aś) “tak” lub “chyba tak”, nasze kompendium jest dla Ciebie 🙂 Zapisz się, aby otrzymać solidną porcję najnowszej wiedzy, konkretnych wytycznych i praktycznych wskazówek.
Ogromne zmiany, które ostatnie lata przyniosły w sposobie rozumienia zaburzeń neurorozwojowych, wiążą się przede wszystkim z nieocenioną korzyścią dla Pacjentów. Ich trudności, do tej pory mylnie utożsamiane z innymi jednostkami chorobowymi, mogą być teraz skutecznie leczone. Te zmiany stanowią jednak także duże wyzwanie dla psychiatrów.
W powstających nowych wersjach podręczników, opracowaniach i artykułach naukowych często można znaleźć sprzeczne informacje. Jakim źródłom można więc ufać?
Dylematem lekarzy jest też to, jak podchodzić do Pacjentów, którzy sami podejrzewają u siebie ADHD i zgłaszają się do gabinetu właściwie po potwierdzenie swoich przypuszczeń. Jak równoważyć szacunek i uważność na spostrzeżenia Pacjentów z krytycznym spojrzeniem na całokształt ich funkcjonowania i diagnostyką różnicową?
Kolejną trudnością, o której często słyszymy w trakcie naszych rozmów z psychiatrami, jest brak jednoznacznych wytycznych co do rozpoznawania i leczenia ADHD. Inaczej powinniśmy podejść do osoby, która zgłasza się do psychiatry po raz pierwszy, inaczej do leczącej się psychiatrycznie już od wielu lat; uwzględniać musimy także takie czynniki, jak płeć i wiek naszych Pacjentów z ADHD.
POZNAJ PROWADZĄCYCH
dr n. med. Tomasz Gondek – doktor nauk medycznych (absolwent Katedry Psychiatrii Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu), lekarz specjalista psychiatra, założyciel Sekcji Kształcenia Specjalizacyjnego Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Laureat stypendium Europejskiego Towarzystwa Psychiatrycznego – EPA ECP Scholarship Programme. Członek Sekcji Edukacji Światowego Towarzystwa Psychiatrycznego WPA oraz EPA Early Career Psychiatrists’ Committee. Jego zainteresowania kliniczne skupiają się przede wszystkim wokół współwystępowania zaburzeń psychicznych z zaburzeniami neurologicznymi i somatycznymi, neuropsychiatrii, neuroobrazowania, leczenia zaburzeń neurorozwojowych. Wielokrotnie występował w roli prelegenta na polskich i zagranicznych konferencjach naukowych.
lek. Agata Todzia-Kornaś – lekarka konsultująca psychiatrycznie osoby dorosłe, asystentka w Katedrze i Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Absolwentka stażu z zakresu psychiatrii konsultacyjnej i neuropsychiatrii w Cleveland Clinic Ohio USA oraz wymiany naukowej na Uniwersytecie Paris Sud we Francji. Laureatka stypendium naukowego The International College of Neuropsychopharmacology(CINP). Członkini Sekcji Kształcenia Specjalizacyjnego Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i Sekcji „Neurodevelopmental Disorders Acrossthe Lifespan” oraz Sekcji „Women’s Mental Health” Europejskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Uczestniczka pilotażowego kursu European College of Neuropsychopharmacology „A modernised concept of ADHD”.
mgr Olga Maracewicz – psycholożka-diagnostka i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna z wieloletnim doświadczeniem w pracy z Pacjentami. Specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci oraz dorosłych z zaburzeniami neurorozwojowymi. Doświadczenie zdobywała między innymi w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, Mazowieckim Szpitalu Bródnowskim oraz Psychiatrycznym Oddziale Dziennym przy ul. Koszykowej. Przez wiele lat pracowała również w oświacie. Od lat praktykuje jako szkoleniowiec, prowadząc kursy dla kadr w edukacji oraz treningi psychoedukacyjne, wychowawcze.
Obejrzyj nagrania poprzednich edycji szkoleń w ramach projektu PsychoMedicEDU
Dlaczego warto brać udział w cyklicznych szkoleniach PsychomedicEDU?
1. Każdy webinar to około 3 godziny solidnej praktycznej wiedzy, zgodnej z najnowszymi standardami leczenia oraz wiedzą opartą na dowodach naukowych.
2. Cykliczność wydarzenia – w ciągu każdego roku tworzymy średnio 8 webinarów, a projekt realizujemy od 2016 roku!
3. Praktyczna wiedza przydatna do pracy z pacjentem w ambulatoriów przekazywana przez lekarzy praktyków.
4. Ciekawe i aktualne tematy – skupiamy się na odpowiedziach na najczęstsze problemy napotykane przez psychiatrów w pracy ambulatoryjnej.
5. Dostęp na 30 dni – jeśli nie możesz być z nami „na żywo” w danym terminie.
6. Sesja pytań – otrzymasz odpowiedź na swoje wątpliwości.
7. Każde z naszych webinarów przyciąga ponad 250 psychiatrów, jesteśmy dumni z tej frekwencji.
Jak mogę dokonać rejestracji na szkolenie?
1. Dokonaj bezpłatnej rejestracji za pośrednictwem formularza ClickMeeting. Zwróć uwagę na podanie prawidłowego adresu e-mail oraz numeru PWZ.
2. Na wskazany przy rejestracji adres e-mail prześlemy do Ciebie wiadomość e-mail, w której znajdziesz Twój spersonalizowany link do pokoju webinarowego.
Jeśli nie możesz odnaleźć maila z dostępem do pokoju webinarowego, sprawdź foldery „Spam” i „Oferty” na Twojej skrzynce. W razie dalszych trudności skontaktuj się z nami mailowo.
3. Aby dołączyć do spotkania, wystarczy w porze szkolenia wejść w link podany we wspomnianej wyżej wiadomości e-mail.
4. Po zakończonym szkoleniu otrzymasz od nas wiadomość e-mail z dostępem do nagrania, certyfikatem uczestnictwa oraz zaproszeniem do naszej facebookowej grupy Szkolenia dla psychoterapeutów, psychologów i lekarzy.
Co zyskam biorąc udział w szkoleniu?
Dokonując rejestracji na wydarzenie uzyskasz:
– możliwość udziału w szkoleniu online „na żywo” i zadania swoich pytań zaproszonemu Ekspertowi;
– certyfikat uczestnictwa wystawiony przez klinikę PsychoMedic.pl.
W razie pytań i wątpliwości dotyczących zapisu czy udziału w szkoleniu prosimy o wiadomość na adres: edu@psychomedic.pl.
PsychoMedicEDU – bezpłatne szkolenia online dla lekarzy psychiatrów
i lekarzy innych specjalności – dlaczego warto wziąć udział?
Szanowani lekarze praktycy oraz psychoterapeuci z wieloletnim doświadczeniem
Ekspertami PsychoMedicEDU byli m.in.
prof. nadzw. dr hab. n. med. Michał Lew-Starowicz, prof. dr hab. n. med. Adam Wichniak, prof. dr hab. n. med. Jerzy Samochowiec, prof. dr hab. n. med. Piotr Gałecki.
Sesja pytań i odpowiedzi
Stwarza niepowtarzalną okazję, aby przedyskutować wątpliwości z Ekspertami w danej dziedzinie.
Dostęp do nagrania webinarium na okres od 7 dni do 30 dni
– w zależności od szkolenia.
Certyfikat uczestnictwa wystawiony przez Klinikę PsychoMedic.pl
Posiadamy akredytację Okręgowej Izby Lekarskiej w Warszawie do prowadzenia szkolenia podyplomowego dla lekarzy – udział w większości organizowanych przez nas spotkań umożliwia uzyskanie punktów edukacyjnych.