mgr Lucyna Bałazy – Psycholog dziecięcy, Diagnosta Katowice
Psycholog dzieci od 2 r.ż., młodzieży i dorosłych. Diagnosta całościowych zaburzeń rozwojowych.
Psycholog o specjalności: psychologia kliniczna oraz psychologia pracy. Ukończyła 5-letnie studia stacjonarne na Uniwersytecie Śląskim oraz 4-letnie szkolenie z zakresu psychoterapii w nurtach: terapii systemowej pracy z rodziną, terapii pracy z ciałem, terapii ericksonowskiej, oraz licznych kurów szkoleniowych z zakresu psychoterapii i diagnozy psychologicznej.
Ponad 20-lat praktyki w zawodzie, zarówno w obszarze diagnostyki psychologicznej dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych (testy diagnozy neuropsychologicznej, testy osobowości, predyspozycji zawodowych), jak i w obszarze pracy psychoterapeutycznej (dzieci / młodzież / osoby dorosłe). Posiada bogate doświadczenie w pracy zwłaszcza w diagnostyczno – terapeutycznej z dziećmi z zaburzeniami zachowania i rozwoju, a także wspierania systemu rodzinnego.
Doświadczenie w diagnozie i pomocy psychologicznej, psychoterapeutycznej poparte pracą jako psycholog / psychoterapeuta, zarówno w placówkach medycznych (Poradnie Zdrowia Psychicznego – gabinet psychologiczny), jak również m.in.w sanatorium dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi oraz w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie na co dzień realizuje diagnozę psychologiczną i prowadzi terapię dzieci, młodzieży, konsultacje i psychoedukację dla rodziców, oraz terapię rodzin.
W pracy psychoterapeutycznej łączy elementy nurtu systemowego, wykorzystania zasobów pacjenta, w nurcie hipnozy ericksonowskiej oraz elementy terapii poznawczo-behawioralnej i pracy z ciałem. Prowadzi psychoterapię zarówno dzieci, młodzieży jak i osób dorosłych oraz psychoterapię rodzin.
Udziela pomocy w zakresie:
- diagnozy i terapii dysharmonii i zaburzeń rozwojowych małego dziecka,
- diagnozy oraz terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- pracy nad zachowaniami trudnymi, trudnościami wychowawczymi
- wspierania i psychoedukacji rodziców jako współuczestników procesu terapii dziecka,
- wczesnej diagnozy związanej z zaburzeniami układu nerwowego małego dziecka ukierunkowanej na kompensację deficytów rozwojowych, wynikających z uszkodzeń centralnego układu nerwowego,
- pracy z wykorzystaniem korygowania zachowań trudnych u dzieci (zwłaszcza z zaburzeniami ze spektrum autyzmu),
- kształtowania prawidłowych wzorców zachowań społecznych (Trening Umiejętności Społecznych),
- treningu emocjonalnego dzieci z trudnościami w zakresie kontroli emocji,
- diagnozy i terapii zaburzeń o podłożu lękowym, depresyjnym.