7 dni w tygodniu

Infolinia 799 399 499

HomePsychoterapia grupowa Wrocław

Psychoterapia grupowa Wrocław

Terapia grupowa Wrocław – bogata oferta grup terapeutycznych dla osób w różnym wieku,
z różnymi trudnościami psychicznymi. Zaufaj naszej wiedzy i doświadczeniu!

Terapia grupowa to uznana forma psychoterapii, którą cechuje wysoka skuteczność i która w przypadku niektórych zaburzeń okazuje się jeszcze skuteczniejsza, niż indywidualne spotkania z psychoterapeutą. Głównym czynnikiem leczącym, którym charakteryzuje się psychoterapia grupowa, są relacje z innymi Uczestnikami spotkań. Terapia grupowa pozwala na nawiązanie „od zera” relacji z nowymi osobami, a tym samym na przyjrzenie się w naturalnych warunkach sobie, własnym sposobom reagowania i pozostawania w kontakcie z innymi ludźmi. Istotnym elementem psychoterapii grupowej jest również dawanie sobie wzajemnie informacji zwrotnych, co pozwala na lepsze zrozumienie własnych zasobów i ograniczeń, jak również na wychwycenie i zmodyfikowanie dezadaptacyjnych wzorców w swoich stylach komunikacji czy zachowania.

Terapia grupowa – na czym polega?

Psychoterapia grupowa opiera się na regularnych spotkaniach Uczestników grupy, które prowadzi jeden lub dwóch dyplomowanych psychoterapeutów. W trakcie spotkań Pacjenci – w atmosferze szacunku i akceptacji, która jest niezbędna, aby terapia grupowa mogła przynosić pozytywne efekty – przyglądają się relacjom między sobą, a także towarzyszą sobie w przeżywaniu emocji oraz pozytywnych i negatywnych zdarzeń z dnia codziennego. Terapia grupowa jest prowadzona w gronie osób w podobnym wieku i sytuacji życiowej, zmagających się z podobnymi trudnościami natury psychicznej. To pozwala Uczestnikom na zrozumienie i umiejętne wspieranie siebie nawzajem.

Terapeuta prowadzący spotkania „zarządza” nimi tak, aby sesje umożliwiały każdemu Uczestnikowi zrozumienie źródeł swoich indywidualnych trudności oraz znalezienie rozwiązań dla problemów, których doświadcza. Można powiedzieć, że terapia grupowa umożliwia Pacjentowi swoiste „katharsis” – poprzez towarzyszenie innym, którzy przeżywają podobne trudności, oraz analizowanie na sesjach swoich własnych doświadczeń, przy wsparciu i informacjach zwrotnych od innych Uczestników. Niekiedy prowadzący grupę Specjalista proponuje także Pacjentom udział w scenkach lub ćwiczeniach.

Psychoterapia grupowa z reguły odbywa się raz w tygodniu i trwa od 60 do 120 min (z reguły 90 min). Grupa może mieć charakter otwarty – co oznacza, że w jej trakcie do grupy mogą być przyjmowane nowe osoby, jak również to, że z grupy mogą w trakcie odchodzić niektórzy Uczestnicy, którzy osiągnęli już zakładane przez siebie cele. Grupa może mieć także charakter zamknięty, co oznacza, że jej skład pozostaje niezmienny przez cały okres, w którym odbywają się spotkania. Prowadzimy grupy krótkoterminowe, których czas trwania jest z góry określony, jak również grupy długoterminowe, których spotkania mogą trwać nawet kilka lat.

Dla osób, które mogą mieć trudność z uczestnictwem w regularnych spotkaniach w dniach roboczych, dobrym rozwiązaniem może okazać się psychoterapia weekendowa, którą szerzej opisujemy poniżej.

Dołączenie do każdej grupy terapeutycznej poprzedza konsultacja z prowadzącym ją terapeutą. To spotkanie, w trakcie którego Specjalista ma możliwość lepiej poznać Twoje trudności i motywację do podjęcia psychoterapii, oraz określić, czy udział w spotkaniach konkretnej grupy może być dla Ciebie korzystny. W trakcie kwalifikacji do grupy Ty możesz natomiast (między innymi) dowiedzieć się:

  • Jak dokładnie przebiega terapia grupowa: jak wygląda „typowa” sesja psychoterapii grupowej i czego możesz się spodziewać po pierwszych spotkaniach;
  • Czym charakteryzuje się terapia grupowa – na czym polega leczenie trudności psychicznych tą metodą, jakich efektów możesz oczekiwać;
  • Co może być dla Ciebie trudne (zwłaszcza w początkowym etapie terapii), na co się przygotować.

Psychoterapia grupowa Wrocław – gwarancja najwyższej jakości

Grupy terapeutyczne w naszych poradniach są prowadzone wyłącznie przez psychoterapeutów doświadczonych w pracy z grupami oraz w pracy z Pacjentami doświadczającymi tych zaburzeń psychicznych, którym dedykowana jest grupa.

Psychoterapie grupowe oraz treningi są w naszych poradniach prowadzone zgodnie z zasadami sztuki psychoterapii oraz założeniami rekomendowanych nurtów (psychodynamicznego, psychoanalitycznego, poznawczo-behawioralnego, integracyjnego).

Mamy kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu grup terapeutycznych, co czyni nas jedną z najbardziej doświadczonych placówek oferujących psychoterapię grupową we Wrocławiu. Jesteśmy podmiotem wpisanym na listę placówek medycznych, a w codziennej pracy kierujemy się wysokimi standardami dla niepublicznych zakładów medycznych.

Otaczamy wszystkich naszych Pacjentów kompleksową opieką – jesteśmy poradnią wielospecjalistyczną, dzięki czemu skutecznie pomagamy także w sytuacji, gdy do pełnego rozwiązania problemu danej osoby niewystarczająca jest sama terapia grupowa. Wrocław jest również lokalizacją przyjęć – między innymi – naszych lekarzy psychiatrów oraz psychoterapeutów prowadzących Pacjentów indywidualnie.

DLA DZIECI I MŁODZIEŻY

TRENING TUS DLA DZIECI I MŁODZIEŻY (OD 6 DO 17 R. Ż.)

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) jest idealnym rozwiązaniem, aby pomóc Twojemu dziecku lepiej radzić sobie z trudnymi emocjami, konfliktami, lękiem, agresją oraz złością. Dzięki naszym zajęciom, dzieci nauczą się wyrażać swoje emocje, rozwiązywać trudne sytuacje rówieśnicze, porozumiewać bez przemocy, co pozwoli im budować zdrowsze i bardziej satysfakcjonujące relacje z rówieśnikami i dorosłymi.
Podczas treningu terapeuci modelują zachowania dzieci i młodzieży w różnych sytuacjach społecznych. Dużą zaletą TUS są małe grupy rówieśnicze – to właśnie dzięki niewielkiej liczbie uczestników dzieci oraz nastolatkowie mają szansę zapoznać się, nawiązywać bliższe relacje i uczyć, jak budować koleżeńskie kontakty.

CZYM JEST TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH TUS?

Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży (metoda Goldsteina wg R. Emmena i M. Plasmeijer’a) to – oparta na teorii kognitywnego nauczania społecznego – forma regularnego treningu grupowego.

CZEGO BĘDZIEMY SIĘ UCZYĆ?

Podczas naszych zajęć skupimy się na:
Rozpoznawaniu i wyrażaniu emocji: Nauczymy dzieci i młodzież, jak identyfikować
i nazywać swoje emocje. Pracujemy nad sposobami wyrażania emocji w sposób
bezpieczny i akceptowalny społecznie.
Technikach relaksacyjnych i oddechowych: Dzieci poznają techniki, które pomogą im
uspokoić się w sytuacjach stresowych, takie jak głębokie oddychanie, medytacja
i wizualizacja.
Budowaniu pozytywnego obrazu siebie: Zajęcia pomogą uczestnikom wzmocnić
poczucie własnej wartości, ucząc je akceptacji siebie i swoich mocnych stron.
Komunikacji bez przemocy (NVC): Wprowadzimy zasady komunikacji bez przemocy, aby dzieci mogły wyrażać swoje potrzeby i emocje w sposób asertywny, ale nieagresywny.
Ćwiczymy umiejętność słuchania, mówienia „nie” i wyrażania opinii.
Rozwiązywaniu konfliktów: Dzieci i młodzież dowiedzą się, jak skutecznie i bezpiecznie rozwiązywać spory i konflikty. Symulujemy różne sytuacje konfliktowe
i ćwiczymy odpowiednie reakcje.
Radzeniu sobie z lękiem i stresem: Nauczymy technik, które pomogą dzieciom zredukować lęk i stres w codziennych sytuacjach, takich jak wizualizacja, pozytywne myślenie i techniki uważności.
Zarządzaniu agresją i złością: Nauczymy dzieci i młodzież, jak zarządzać swoją złością i wyrażać ją w sposób akceptowalny społecznie, poprzez ćwiczenia fizyczne, techniki relaksacyjne oraz alternatywne sposoby wyrażania frustracji.
Empatii i zrozumienia dla innych: Rozwijamy zdolność do wczuwania się w emocje i sytuacje innych osób, co pomoże dzieciom w nawiązywaniu i utrzymywaniu przyjaźni.
Współpracy i pracy zespołowej: Poprzez różne gry i zabawy, dzieci nauczą się, jak efektywnie współpracować w grupie, dzielić się zadaniami, wspierać innych i czerpać radość z osiągania wspólnych celów.
Zaradności społecznej: Uczymy dzieci i młodzież, jak radzić sobie w różnych sytuacjach społecznych, takich jak nawiązywanie rozmowy, dołączanie do grupy zabawowej, proszenie o pomoc, rozwiązywanie problemów w grupie.

DLA KOGO PRZEZNACZONE SA ZAJĘCIA TUS – TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH?

Zapraszamy dzieci w wieku od 6 do 17 lat, które:
● Mają trudności z radzeniem sobie z emocjami: Zajęcia pomogą dzieciom, które mają trudności z rozpoznawaniem, wyrażaniem i kontrolowaniem swoich emocji.
● Borykają się z lękiem i stresem: Dzieci uczące się, jak radzić sobie z lękiem, niepokojem i sytuacjami stresowymi znajdą u nas wsparcie.
● Mają trudności z agresją i złością: Pomagamy dzieciom, które często odczuwają złość lub agresję, ucząc je konstruktywnych sposobów radzenia sobie z tymi emocjami.
● Mają ADHD: Dzieci z diagnozą ADHD skorzystają z naszych technik poprawiających koncentrację, organizację oraz umiejętności społeczne.
● Są w spektrum autyzmu: Dzieci z diagnozą spektrum autyzmu otrzymają wsparcie w rozwijaniu umiejętności społecznych, komunikacyjnych oraz radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami.
● Mają trudności w relacjach z rówieśnikami: Pomagamy dzieciom, które mają problem z nawiązywaniem i utrzymywaniem relacji rówieśniczych, ucząc je empatii, współpracy i komunikacji.

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Małe grupy: Maksymalnie 5 dzieci w grupie, co pozwala na indywidualne podejście do
każdego uczestnika.

  • I grupa dzieci młodsze (6-6 lat) – II grupa dzieci młodsze (7-8 lat) – III grupa starsza (9-11 lat)
  • IV grupa młodzież (12-13 lat)
  • V grupa młodzież (14-15 lat)
  • IV grupa młodzież (16-17 lat)

Czas trwania: Każde zajęcia trwają 50 minut.
Częstotliwość spotkań: Spotykamy się raz w tygodniu, od września do czerwca.
● Lokalizacja: Klinika PsychoMedic.pl na ul. Grunwaldzkiej 20 we Wrocławiu
Spotkania dla rodziców: Raz w miesiącu organizujemy spotkania dla rodziców dzieci
uczęszczających na zajęcia, podczas których omawiamy postępy dzieci, dzielimy się wskazówkami oraz udzielamy wsparcia w wychowywaniu dzieci

Nowość! W związku z pracą z dziećmi w ramach treningu TUS zapraszamy również rodziców do spotkań raz w miesiącu, gdzie będziemy na bieżąco wspierać rodziców w empatycznej komunikacji ze swoim dzieckiem, ale również gdzie będziemy doskonalić umiejętności rodzicielskie. Spotkania odbywają się online lub stacjonarnie raz w miesiącu- trwają 50 minut.

Aby dołączyć do grupy, należy odbyć kwalifikacje w postaci konsultacji z Prowadzącą. Służy to uzyskaniu przez nas jak największej ilości informacji na temat konkretnych trudnych zachowań dziecka i sytuacji, w jakich się pojawiają. Zapisy na kwalifikacje odbywają się pod numerem 731-555-280
Zapisz swoje dziecko już dziś!

Nie zwlekaj i zapewnij swojemu dziecku najlepszy start w radzeniu sobie z emocjami i relacjami społecznymi. Nasze zajęcia to inwestycja w przyszłość Twojego dziecka, która przyniesie owoce w postaci lepszych relacji, większej pewności siebie oraz umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami życia codziennego.

TRENING ZASTĘPOWANIA AGRESJI (TZA) Z ELEMENTAMI TRENINGU TUS DLA DZIECI OD 6 DO 8 R. Ż.

Trening Zastępowania Agresji (TZA) to kompleksowy program edukacyjno-terapeutyczny skierowany do dzieci w wieku 6-8 lat, które mają trudności z kontrolowaniem złości, agresji oraz funkcjonowaniem w grupie rówieśniczej.
Trening Zastępowania Agresji – ART ®(tzw. trening zastępowania agresji Goldstein, określany również jako terapia gniewu lub trening kontroli złości) obejmuje cykl specjalistycznych zajęć, prowadzonych w oparciu o metodę Arnolda Goldstein. Dziecko, dla którego trudność stanowi radzenie sobie z agresją czy gniewem, chce i potrzebuje tego samego, co każda inna osoba. Brak mu jednak narzędzi i umiejętności do tego, by w inny sposób osiągać swoje cele. Nasze zajęcia to nie „terapia dla agresywnych”, lecz twórcze warsztaty, w trakcie których uposaża się dziecko w nowe zachowania, będące skutecznymi i alternatywnymi dla zachowań nieakceptowanych społecznie.

TZA składa się z trzech modułów:

  • Treningu Umiejętności Społecznych, obejmującego naukę umiejętności takich jak: reagowanie na zaczepki, radzenie sobie z presją grupy, radzenie sobie z porażką/pominięciem/oskarżaniem, proszenie o pomoc itp.
  • Treningu Kontrolowania Złości (tzw. leczenie agresji i terapia gniewu) – podczas tego cyklu dziecko uczy się poznawać i redukować swoją złość. Trening radzenia sobie ze złością pozwala również Uczestnikowi odnaleźć najlepsze dla siebie sposoby na opanowanie trudnych emocji i adaptacyjne radzenie sobie z agresją.
  • Wnioskowania Moralnego – moduł ten umożliwia pokazanie dziecku, jak dokonywać wyborów w sytuacjach, które wymagają poświęcenia pewnych wartości dla innych – bez okazywania przy tym gniewu w sposób nieadaptacyjny.

DLA KOGO JEST TZA?

Nasz Trening Kontroli Złości to terapeutyczne zajęcia grupowe dedykowane dzieciom w wieku 6-8 lat. To nie tylko zajęcia dla dzieci „agresywnych” (stosujących agresję słowną/fizyczną/psychiczną oraz przejawiających objawy autoagresji), ale polecane także dla dzieci i nastolatków z Zespołem Aspergera, autyzmem, ADHD i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju. Mogą pomóc również dzieciom nieśmiałym, wycofanym, reagującym lękiem.

DLACZEGO WARTO WYBRAĆ TZA W KLINICE PSYCHOMEDIC?

● Jesteśmy placówką medyczną – obowiązują nas wysokie standardy dla niepublicznych zakładów medycznych.
● Zespół prowadzący to klucz wysokiej skuteczności naszych grup TUSowych – zajęcia prowadzą tylko doświadczeni psychologowie kliniczni z pełnym wykształceniem psychoterapeutycznym.
● Kompleksowość terapii wzmacnia pozytywny efekt zajęć – nasi psycholodzy poprowadzą Twoje dziecko ku lepszemu funkcjonowaniu. Przed dołączeniem do grupy zaprosimy Cię wraz z pociechą na kwalifikację do zajęć TUS, w trakcie której prowadzący zajęcia dobierze najlepszą dla Małego Uczestnika grupę, a także odpowie na wszelkie nurtujące Cię pytania. Specjalista prowadzący może również – w razie potrzeby – objąć Twoje dziecko psychoterapią indywidualną (indywidualna terapia agresji) lub poprowadzić proces diagnozy psychologicznej.
● Stabilność grup – masz pewność, że Twoje dziecko cały rok szkolny będzie w tej samej grupie, prowadzonej według starannie opracowanego programu terapeutycznego. Dziecko może także kontynuować uczestnictwo w zajęciach po wakacjach.
● Ciekawy program zajęć – prowadzimy zajęcia dla dzieci już od ponad 6 lat. Znamy się na swojej pracy.

CO ĆWICZYMY NA TRENINGU ZASTĘPOWANIA AGRESJI?

Cele Programu
Redukcja Zachowań Agresywnych: Nauka technik zastępowania agresywnych reakcji na sytuacje trudne.
Rozwój Umiejętności Społecznych: Kształtowanie umiejętności nawiązywania pozytywnych relacji z rówieśnikami.
Zwiększenie Samokontroli: Nauka technik samoregulacji emocji i kontrolowania impulsywnych zachowań.
Podniesienie Poziomu Empatii: Rozwijanie zdolności do zrozumienia uczuć i potrzeb innych osób.
Rozwój Wnioskowania Moralnego: Nauka dokonywania etycznych wyborów bez okazywania nieadaptacyjnego gniewu.

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Małe grupy: Maksymalnie 5 dzieci w grupie, co pozwala na indywidualne podejście do
każdego uczestnika.
Czas trwania: Każde zajęcia trwają 50 minut.
Częstotliwość spotkań: Spotykamy się raz w tygodniu, od września do czerwca.
Lokalizacja: Klinika PsychoMedic.pl na ul. Grunwaldzkiej 20 we Wrocławiu
Aby dołączyć do grupy, należy odbyć kwalifikacje w postaci konsultacji u Prowadzącej. Służy to uzyskaniu przez nas jak największej ilości informacji na temat konkretnych trudnych zachowań dziecka i sytuacji, w jakich się pojawiają. Zapisy na kwalifikacje odbywają się pod numerem 731-555-280

METODY PRACY

Gry i Zabawki Edukacyjne: Nauka poprzez zabawę.
Dyskusje Grupowe: Wspólne omawianie problemów i rozwiązań.
Ćwiczenia Praktyczne: Scenki sytuacyjne, role-playing.
Warsztaty Artystyczne: Twórcze wyrażanie emocji.

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW

● Poprawa umiejętności społecznych i emocjonalnych.
● Lepsze radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych.
● Zwiększenie pewności siebie i poczucia własnej wartości.
● Budowanie zdrowych relacji z rówieśnikami i dorosłymi.
● Rozwój umiejętności moralnego wnioskowania dostosowany do możliwości uczestników.

STRUKTURA ZAJĘĆ

Co tydzień, podczas zajęć trwających 50 min, wykorzystywane są sytuacje przywoływane przez dzieci – prawdziwe bądź wymyślone. Trening ART daje im możliwość przećwiczenia w bezpiecznych warunkach możliwych sposobów radzenia sobie. Dzieci uczą się również dostrzegać możliwe konsekwencje swoich zachowań: zarówno te negatywne, jak i pozytywne. Trener TZA wychodzi z założenia, że nie istnieje coś takiego, jak leczenie agresji: jego celem jest pokazanie dziecku, że złość jest ważną i cenną emocją, ale należy radzić z nią sobie i wyrażać ją tak, aby nie krzywdzić tym ani siebie, ani innych.
Dzieci prowadzą również pomiar swoich osiągnięć – przyznają sobie punkty za poszczególne
osiągnięcia, wynikające z ustalonych zasad oraz z samodzielnie dostrzeganych przez siebie sukcesów (jak np. zmiana myślenia na omawiany temat). Liczba punktów uzależniona jest od tego, jak ważne jest dla dziecka dane osiągnięcie, dzięki czemu trening ART dodatkowo pomaga kształtować mu adekwatną samoocenę.

TERAPIA GRUPOWA DLA MŁODZIEŻY (OD 13 DO 17 R. Ż.) Z ZABURZENIAMI LĘKOWYMI

Serdecznie zapraszamy nastolatki w wieku 13-17 lat na zajęcia grupy wsparcia dla młodzieży z zaburzeniami lękowymi. Nasze spotkania mają na celu wsparcie emocjonalne oraz rozwój umiejętności radzenia sobie ze stresem i lękiem.

CZEGO BĘDZIEMY SIĘ UCZYĆ?

  1. Techniki relaksacyjne i oddechowe – nauczymy się, jak skutecznie wykorzystywać techniki relaksacyjne, aby zredukować napięcie i lęk.
  2. Zarządzanie stresem – poznamy strategie i metody radzenia sobie ze stresem w codziennych sytuacjach.
  3. Komunikacja interpersonalna – rozwiniemy umiejętności wyrażania uczuć i potrzeb w sposób asertywny i bezpieczny.
  4. Rozwój samoświadomości – poprzez różnorodne ćwiczenia i rozmowy, zrozumiemy lepiej siebie i swoje reakcje emocjonalne.
  5. Tworzenie zdrowych nawyków – omówimy, jak zdrowe nawyki, takie jak regularna aktywność fizyczna, zdrowa dieta i odpowiednia ilość snu, wpływają na nasze samopoczucie.

CO BEDZIE WAŻNE PODCZAS TRWANIA GRUPY WSPARCIA

Bezpieczna przestrzeń – stworzymy atmosferę zaufania i wsparcia, gdzie każdy uczestnik będzie mógł swobodnie dzielić się swoimi doświadczeniami.
Wsparcie rówieśników – grupowe zajęcia pozwolą na budowanie relacji i wymianę doświadczeń z innymi młodymi ludźmi, którzy mają podobne trudności.
Indywidualne podejście – każdemu uczestnikowi zapewnimy indywidualne wsparcie i uwagę, dostosowując program do jego potrzeb.

UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE BĘDZIEMY ROZWIJAĆ

Samoregulacja emocjonalna – nauczymy się, jak kontrolować i zarządzać swoimi emocjami w trudnych sytuacjach.
Budowanie pewności siebie – poprzez różnorodne zadania i ćwiczenia, wzmocnimy poczucie własnej wartości i pewności siebie.
Radzenie sobie z lękiem – poznamy konkretne techniki i narzędzia, które pomogą nam w codziennym radzeniu sobie z lękiem.

DODATKOWE INFORMACJE

● Spotkania będą odbywać się raz w tygodniu i trwać 1,5 godziny.
● Grupy będą liczyć maksymalnie 5-7 osób, co zapewni kameralną i przyjazną
atmosferę.
● Raz w miesiącu będziemy organizować spotkania z rodzicami, aby wspólnie omówić
postępy dzieci oraz udzielić wsparcia i porad dotyczących radzenia sobie z lękiem w
domu.
● Zapisy poprzedzone są konsultacją z rodzicami – przeprowadzeniem wywiadu
diagnostycznego oraz rozmową indywidualną z dzieckiem.

Zapraszamy do zapisu i wspólnego odkrywania skutecznych metod radzenia sobie z lękiem. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej lub zapisać się na zajęcia, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu 731-555-280
Do zobaczenia na zajęciach!

PROGRAM PSYCHOEDUKACJI DLA RODZICÓW DZIECI Z ZABURZENIAMI LĘKOWYMI

Dlaczego warto dołączyć do naszej grupy wsparcia?
Rodzicielstwo dzieci z zaburzeniami lękowymi to wyjątkowe wyzwanie, które może przynosić wiele trudności i stresu. Nasze spotkania online oferują wsparcie i narzędzia, które pomogą Ci lepiej zrozumieć i wspierać Twoje dziecko, a także radzić sobie z własnymi emocjami i wyzwaniami wychowawczymi.

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE

Forma: Spotkania online/ stacjonarnie
Częstotliwość: Raz na 2 tygodnie
Czas trwania: 50 minut
Liczba uczestników: Maksymalnie 10 osób
Charakter grupy: Zamknięta (stały skład uczestników)

CZEGO BĘDZIEMY SIĘ UCZYĆ NA TRENINGU UMIEJĘTNOŚCI RODZICIELSKICH I WYCHOWAWCZYCH?

Nasze spotkania są zaprojektowane tak, aby dostarczyć rodzicom praktycznych umiejętności i wiedzy, które pomogą w codziennym życiu z dzieckiem z zaburzeniami lękowymi. Oto, na czym się skupimy:

  1. Empatyczna komunikacja
    ○ Nauczymy się, jak efektywnie i empatycznie komunikować się z dzieckiem,
    aby zrozumieć jego potrzeby i emocje.
    ○ Ćwiczenia: Techniki aktywnego słuchania, wyrażanie empatii, budowanie
    zaufania.
  2. Rozwiązywanie konfliktów
    ○ Nauczymy się, jak skutecznie rozwiązywać konflikty, które mogą pojawiać się w codziennym życiu.
    ○ Ćwiczenia: Techniki mediacji, kompromisu, strategie rozwiązywania sporów.
  3. Radzenie sobie ze swoimi emocjami
    ○ Nauczymy się technik zarządzania własnymi emocjami, aby być bardziej wsparciem dla dziecka.
    ○ Ćwiczenia: Techniki relaksacyjne, mindfulness, kontrolowanie stresu.
  4. Wsparcie w radzeniu sobie z lękiem dziecka
    ○ Nauczymy się, jak wspierać dziecko w pokonywaniu lęków i jak budować jego poczucie bezpieczeństwa.
    ○ Ćwiczenia: Strategie radzenia sobie z lękiem, techniki relaksacyjne, tworzenie bezpiecznej przestrzeni.
  5. Budowanie pozytywnych relacji rodzinnych
    ○ Skupimy się na budowaniu silnych, zdrowych relacji w rodzinie, które
    wspierają rozwój dziecka.
    ○ Ćwiczenia: Aktywności wspierające więzi rodzinne, gry i zabawy rodzinne,
    rytuały wzmacniające.
  6. Zrozumienie zaburzeń lękowych
    ○ Zapewnimy wiedzę na temat różnych rodzajów zaburzeń lękowych i jak mogą one wpływać na dziecko.
    ○ Sesje informacyjne: Omówienie zaburzeń lękowych, strategie wsparcia, narzędzia i zasoby.
  7. Techniki relaksacyjne i oddechowe dla rodziców i dzieci
    ○ Nauczymy się technik, które mogą pomóc zarówno rodzicom, jak i dzieciom
    w codziennym radzeniu sobie ze stresem.
    ○ Ćwiczenia: Medytacja, głębokie oddychanie, wizualizacja.
  8. Praktyczne strategie wychowawcze
    ○ Skupimy się na praktycznych metodach wychowawczych, które mogą pomóc
    w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami dziecka.
    ○ Ćwiczenia: Planowanie rutyn, wzmocnienie pozytywne, zarządzanie
    zachowaniem.

DLACZEGO WARTO DOŁĄCZYĆ?

Wsparcie: Znajdziesz wsparcie i zrozumienie w grupie rodziców, którzy borykają się z podobnymi wyzwaniami.
Nauka i rozwój: Zdobędziesz nowe umiejętności, które pomogą Ci lepiej radzić sobie z codziennymi wyzwaniami rodzicielstwa.
Poczucie wspólnoty: Poczujesz się częścią wspólnoty, która dąży do tego samego celu – wsparcia i zrozumienia dla swoich dzieci.

JAK SIĘ ZAPISAĆ?

Jeśli chcesz dołączyć do naszej grupy, skontaktuj się z nami, aby zarezerwować miejsce. Liczba miejsc jest ograniczona do 10 uczestników, aby zapewnić każdemu indywidualne wsparcie i uwagę.
Zapraszamy do kontaktu i zapisów pod numerem 731-555-280.Razem możemy wspierać nasze dzieci i siebie nawzajem w tej ważnej drodze.