7 dni w tygodniu

Warszawa 22 253 88 88

Łódź 42 644 44 44

HomeBlog4 błędy w związku, które często popełniają ludzie zabiegani
4 błędy w związku, które często popełniają ludzie zabiegani

4 błędy w związku, które często popełniają ludzie zabiegani

Kiedy rozstaje się małżeństwo lub para, która była ze sobą długo, często okazuje się, że dla jednego z partnerów jest to jak grom z jasnego nieba. Osoba ta jest zaszokowana, ponieważ nie widziała, że sprawy wyglądały aż tak źle i ukochany/a był/a do tego stopnia nieszczęśliwy/a. Kiedy masz dużo na głowie, często nie dostrzegasz pewnych sygnałów partnera, że potrzebuje twojej uwagi. Poniżej przedstawiamy kilka związkowych błędów, które często popełniają osoby zabiegane i proponujemy rozwiązania, które pozwolą ci się z nimi uporać.

1. Używanie usprawiedliwienia: „Robię to dla rodziny”

Być może pracujesz wiele godzin (np. z powodu założenia niedawno własnej firmy) i usprawiedliwiasz ignorowanie potrzeb swojej rodziny teraz, by zapewnić bliskim korzyści i lepsze warunki życia na dłuższą metę. Nawet jeśli twoją motywacją jest zapewnienie dobrych warunków finansowych dla swojej rodziny, nie możesz traktować tego jako usprawiedliwienia dla ignorowania ich obecnych potrzeb. Jeśli potrwa to zbyt długo, naprawienie relacji może okazać się bardzo trudne.

Rozwiązanie: Pamiętaj, że czas poświęcony bliskim związkom jest inwestycją, podobnie jak czas poświęcony nauce lub pracy. Aby dowiedzieć się, czy twój partner nie czuje się ignorowany, zadaj jemu/jej kilka pytań:

  • Czy czujesz, że zawsze możesz liczyć na moją uwagę?
  • Czy czujesz, że w moim życiu zajmujesz pierwsze miejsce?
  • Czy czujesz, że odpowiadam na sygnały, że potrzebujesz mojej uwagi?

Jeśli odpowiedzi są negatywne, porozmawiaj o tym, co możesz zrobić, by to zmienić.

2. Brak świadomości priorytetów partnera

Jeśli doświadczasz przepracowania, twój umysł może być całkowicie zajęty jedynie twoimi własnymi priorytetami, do tego stopnia, że zapominasz o tym, co jest ważne dla partnera. Co jest obecnie ważne dla twojego partnera? O czym być może próbował/a ci powiedzieć, ale byłeś zbyt zajęty, by słuchać? Odpowiedz sobie na pytanie: Czy potrafię wymienić 3 rzeczy, które są obecnie priorytetem dla mojego partnera?

Rozwiązanie: Wypracujcie nawyk, który da wam szansę porozmawiania ze sobą bez dodatkowych rozpraszaczy. Jeśli często jeździcie gdzieś razem, ten wspólnie spędzony czas możecie przeznaczyć na rozmowę. Na rozmowę przeznaczyć możecie również niedzielne śniadanie lub chwilę, gdy w weekend leżycie w łóżku. Dobrym pomysłem może okazać się wspólny spacer, ponieważ żadna z osób nie czuje się „uwięziona” w zamkniętej przestrzeni (np. samochodu), co często ułatwia rozpoczęcie poważnej rozmowy.

3. Odtrącanie prób partnera, by zyskać twoją uwagę

W związku niezmiernie ważne jest emocjonalne zaufanie, którego kluczowym aspektem jest świadomość, że zawsze możesz liczyć na uwagę partnera. Ludzie w związkach robią wiele drobnych rzeczy, które służą zwróceniu uwagi partnera np. wchodzenie do pokoju, w którym pracujesz pod pretekstem szukania czegoś lub pójście za tobą do łazienki, by zadać jakieś pytanie. Czasami prośba o uwagę wyrażona jest w formie dotyku lub kontaktu wzrokowego. Upewnij się, że zauważasz te zachowania partnera i nie ignorujesz ich ani nie odtrącasz.

Rozwiązanie: Jeśli zachowanie partnera zaczyna cię irytować swoją nachalnością, istnieje prawdopodobieństwo, że jego poprzednie „łagodniejsze” próby zwrócenia twojej uwagi zostały zignorowane, co doprowadziło do ich eskalacji. Okaż swojemu partnerowi uwagę poprzez kontakt wzrokowy, dotyk lub przez potwierdzenie, że słuchasz tego, co do ciebie mówi.

4. Wyładowywanie stresu na partnerze

Kiedy ludzie mają zbyt dużo obowiązków, ich rezerwy emocjonalne są często wyczerpane, co powoduje drażliwość i poirytowanie. Rezultatem może być warczenie na partnera i skarżenie się np. pierwszą rzeczą, o której mówisz po przyjściu do domu, jest marudzenie na korki.

Rozwiązanie: Powiedz partnerowi, by zawsze informował cię, kiedy czuje, że wyładowujesz na nim/niej stres przyniesiony z pracy. Upewnij się, że pierwsza rzecz, którą od ciebie usłyszy po przyjściu z pracy, jest czymś pozytywnym.

Zadbanie o związek nie zawsze wymaga dużo czasu i wysiłku. Ważne jest, by zauważyć i wykorzystać drobne momenty, które pozwolą wam utrzymać bliskość i więź między wami.

Informacje o Autorze

Klinika Psychologiczno-Psychiatryczna PsychoMedic.pl świadczy usługi z zakresu leczenia depresji, zaburzeń odżywiania się, zaburzeń nerwicowych i lękowych, zaburzeń seksualnych, uzależnień, zaburzeń psychotycznych, zaburzeń osobowości, zaburzeń snu. Pomagamy w budowaniu związku/miłości, bliskich relacji, a także w rozwoju Twojego potencjału. Naszym celem jest stworzenie wszechstronnej pomocy dla pacjentów. Tworzymy zespół składający się z specjalistów (psychiatra, psycholog, psychoterapeuta, seksuolog, endokrynolog, neurolog, dietetyk). Zapewniamy najwyższą jakoś usług i gwarantujemy wykwalifikowany personel.Zapraszamy do umówienia wizyty w PsychoMedic.pl.

UMÓW SIĘ ONLINE NA WIZYTĘ LUB ZADZWOŃ 22 253 88 88


Brak komentarzy

Zamieść komentarz