mgr Aleksandra Łangowska – Psycholog dzieci i młodzieży Bydgoszcz
Psycholog dzieci i młodzieży do 16 r. ż. Oligofrenopedagog i terapeuta karmienia.
W pracy wykorzystuje elementy psychoterapii poznawczo-behawioralnej CBT.
Konsultuje pacjentów od 2015 roku.
Priorytetem jest dla mnie relacja terapeutyczna oparta na poczuciu bezpieczeństwa i wzajemnym zaufaniu, a także autentyczność w kontakcie z Pacjentem. Kluczowym elementem wspierania Dziecka i jego Rodziny w procesie terapeutycznym jest indywidualne spojrzenie uwzględniające własne, unikalne tempo rozwoju każdego człowieka oraz dostosowywanie oddziaływań wspierających do aktualnych możliwości i potrzeb Pacjenta.
Doświadczenie
- Parafialne Przedszkole Niepubliczne Świętego Antoniego z Padwy w Bydgoszczy,
- Centrum Terapii i Rozwoju Dziecka i Człowieka Dorosłego,
- „Projekt Ja. Psychoterapia i Rozwój”,
- Przedszkole Niepubliczne „Biedroneczka” w Bydgoszczy,
- Dom Pomocy Społecznej „Słoneczko” w Bydgoszczy,
- Praca w Poradni Zdrowia Psychicznego w Bydgoszczy,
- Specjalność: Psycholog Bydgoszcz.
Wykształcenie
- Studia magisterskie na kierunku Psychologia, specjalność: wspomaganie rozwoju, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy,
- Przygotowanie pedagogiczne (Moduł nauczycielski), Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy,
- Studia podyplomowe: Stosowana analiza zachowania: przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i zachowania, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej (Uniwersytet SWPS), Wydział Zamiejscowy w Poznaniu,
- Studia podyplomowe: Edukacja i terapia osób z niepełnosprawnością intelektualną (dawniej Oligofrenopedagogika), Towarzystwo Wiedzy Powszechnej, Oddział regionalny w Bydgoszczy.
Dodatkowe szkolenia
- Szkolenie praktyczne w zakresie pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju,
- Wczesna stymulacja dziecka – kurs doskonalący,
- Dziecko z autyzmem w terapii behawioralnej – kurs doskonalący,
- Trening umiejętności społecznych wobec osób z zaburzeniami psychicznymi – szkolenie.
Posiadane certyfikaty
- „Najpierw zapytaj o zgodę. Zlęknione niejadki, niespokojne posiłki” – Get Permission Institute – moduł rozwijający,
- „Najpierw zapytaj o zgodę. Zlęknione niejadki, niespokojne posiłki” – Get Permission Institute – moduł podstawowy,
- Objawy psychosomatyczne u dzieci i młodzieży – szkolenie,
- Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży – kurs,
- Trudności w jedzeniu z perspektywy potencjalnie traumatycznego doświadczenia. Rola podejścia opartego na relacji – szkolenie,
- Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży – kurs,
- Profil Psychoedukacyjny PEP-3-PL – szkolenie,
- Trening Kontrolowania Złości, Agresji i Emocji Trudnych – szkolenie,
- Wybiórczość pokarmowa u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej – szkolenie,
- Oswojenie ma znaczenie. Holistyczny program terapii karmienia – szkolenie,
- Wykorzystanie narzędzia VB-MAPP do diagnozy funkcjonalnej oraz tworzenia IPET dla dzieci z ASD w wieku przedszkolnym,
- Praca terapeutyczna z dziećmi i młodzieżą – techniki i narzędzia terapeutyczne – szkolenie,
- Szczęście na nocniku. Trening czystości dla dzieci z ASD – szkolenie,
- Wybiórczość pokarmowa u dzieci ze spektrum autyzmu. Program „Marchewkowe Pole” – szkolenie,
- Terapia dziecka z zaparciami nawykowymi – szkolenie,
- Picture Exchange Communication System Poziom 1 – szkolenie,
- Trening czystości: praca z dzieckiem prezentującym trudności z załatwianiem potrzeb fizjologicznych,
- Trening jedzenia: praca z dzieckiem prezentującym wybiórczość pokarmową i inne trudności z karmieniem – szkolenie,
- Diagnoza i terapia ręki – kurs I i II stopnia,
- Certificate of Professional Training Level 1 Growth through Play System – szkolenie,
- Terapia behawioralna dzieci z autyzmem – III-stopniowe szkolenie,
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne – szkolenie.
Zakres udzielanego wsparcia
- Zaburzenia neurorozwojowe [spektrum autyzmu, ADHD],
- Zaburzenia nastroju,
- Zaburzenia lękowe,
- Fobie,
- Napady paniki,
- Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne,
- Zaburzenia związane ze stresem, stres,
- Zaburzenia odżywiania się,
- Zaburzenia wydalania,
- Zaburzenia psychosomatyczne,
- Zaburzenia zachowania,
- Zaburzenia mowy.