mgr Alicja Gawęda – Psychoterapeuta, trener TUS Lublin
Psychoterapeuta, trener TUS.
Konsultuje dzieci i młodzież od 9 r. ż. oraz osoby dorosłe.
Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym CBT.
Konsultuje pacjentów od 202o roku.
W mojej pracy najważniejsze jest indywidualne podejście do każdego Pacjenta, oparte na empatii, zrozumieniu i zaufaniu. Wierzę, że każdy ma w sobie siłę do zmian, a rolą psychologa jest pomóc ją odkryć i wspierać w dążeniu do lepszego, bardziej świadomego życia.
Doświadczenie
- Przedszkole Niepubliczne – psycholog,
- Centrum Psychologii i Psychoterapii,
- Fundacja Powiemy To,
- Praca w Poradni Zdrowia Psychicznego w Lublinie,
- Specjalność: Psychoterapeuta Lublin.
Wykształcenie
- Studia na kierunku Psychologia, Katolicki Uniwersytet Lubelski,
- Studia na kierunku Przygotowanie pedagogiczne, Uczelnia Korczaka,
- Studia na kierunku Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, Uczelnia Korczaka,
- Studia na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, z autyzmem oraz Zespołem Aspergera, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego – w trakcie,
- Szkoła Psychoterapii w nurcie poznawczo – behawioralnym, Uniwersytet SWPS – w trakcie.
Posiadane certyfikaty
- Terapia behawioralna Tików (CTM – centrum terapii),
- Problemowe zachowania seksualne w dzieciństwie (dr Jurczyk),
- Terapia mutyzmu wybiórczego selektywnego w podejściu poznawczo – behawioralnym,
- Użytecznośc TSR w pracy z nastolatkiem – poziom podstawowy i rozszerzony,
- Self Regulation dla specjalistów,
- Kids’ skill – metoda „Dam radę” i „Jestem z Ciebie dumny”,
- Certyfikat Ukończenia szkolenia trenerskiego oraz Coachingu,
- Trener Umiejętności Społecznych (1 i 2 stopień),
- Racjonalna Terapia Zachowania – poziom podstawowy,
- Uprawnienia diagnostyczne Skali Inteligencji Stanford Binet 5,
- Jak pracować z pacjentem, który żyje w ciągłym lęku i zamartwianiu (Andrzej Śliwerski),
- Jak pracować z pacjentem z atakami paniki (Andrzej Śliwerski),
- Interwencja kryzysowa – Jak pracować z osobą, którą dotknęła nagła tragedia.
Zakres udzielanego wsparcia
- Zaburzenia neurorozwojowe [spektrum autyzmu, ADHD],
- Zaburzenia nastroju,
- ChAD (Choroba afektywna dwubiegunowa),
- Zaburzenia lękowe,
- Fobie,
- Napady paniki,
- Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne,
- Zaburzenia związane ze stresem, stres,
- PTSD – zespół stresu pourazowego,
- Zaburzenia odżywiania się,
- Zaburzenia wydalania,
- Zaburzenia psychosomatyczne,
- Zaburzenia osobowości,
- Zaburzenia dyssocjalne,
- Zaburzenia zachowania,
- Zaburzenia snu,
- DDA,
- Zaburzenia kontroli impulsów,
- Problemy psychiczne wieku podeszłego,
- Samouszkodzenia, zachowania suicydalne.
Publikacje
- Wawrzycki, B., Fryze, M., Mlak, R., Pelc, A., Wertheim-Tysarowska, K., Bygum, A., … & Pietrzak, A. (2024). The Depressiveness, Quality of Life and NEO-FFI Scale in Patients with Selected Genodermatoses. Journal of Clinical Medicine, 13(6), 1624.
Wystąpienia medialne
- Newsletter: Przystań Terapeuty – Pisanie recenzji „Narzędziownik psychologa dziecięcego”.