mgr Alicja Gawęda – Psychoterapeuta, trener TUS Lublin
Psychoterapeuta, trener TUS.
Konsultuje dzieci i młodzież od 3 r. ż. oraz osoby dorosłe.
Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym CBT.
Konsultuje pacjentów od 202o roku.
W mojej pracy najważniejsze jest indywidualne podejście do każdego Pacjenta, oparte na empatii, zrozumieniu i zaufaniu. Wierzę, że każdy ma w sobie siłę do zmian, a rolą psychologa jest pomóc ją odkryć i wspierać w dążeniu do lepszego, bardziej świadomego życia.
Doświadczenie
- Przedszkole Niepubliczne – psycholog,
 - Centrum Psychologii i Psychoterapii,
 - Fundacja Powiemy To,
 - Praca w Poradni Zdrowia Psychicznego w Lublinie,
 - Specjalność: Psychoterapeuta Lublin.
 
Wykształcenie
- Studia na kierunku Psychologia, Katolicki Uniwersytet Lubelski,
 - Studia na kierunku Przygotowanie pedagogiczne, Uczelnia Korczaka,
 - Studia na kierunku Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego, Uczelnia Korczaka,
 - Studia na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, z autyzmem oraz Zespołem Aspergera, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego – w trakcie,
 - Szkoła Psychoterapii w nurcie poznawczo – behawioralnym, Uniwersytet SWPS – w trakcie.
 
Posiadane certyfikaty
- Terapia behawioralna Tików (CTM – centrum terapii),
 - Problemowe zachowania seksualne w dzieciństwie (dr Jurczyk),
 - Terapia mutyzmu wybiórczego selektywnego w podejściu poznawczo – behawioralnym,
 - Użytecznośc TSR w pracy z nastolatkiem – poziom podstawowy i rozszerzony,
 - Self Regulation dla specjalistów,
 - Kids’ skill – metoda „Dam radę” i „Jestem z Ciebie dumny”,
 - Certyfikat Ukończenia szkolenia trenerskiego oraz Coachingu,
 - Trener Umiejętności Społecznych (1 i 2 stopień),
 - Racjonalna Terapia Zachowania – poziom podstawowy,
 - Uprawnienia diagnostyczne Skali Inteligencji Stanford Binet 5,
 - Jak pracować z pacjentem, który żyje w ciągłym lęku i zamartwianiu (Andrzej Śliwerski),
 - Jak pracować z pacjentem z atakami paniki (Andrzej Śliwerski),
 - Interwencja kryzysowa – Jak pracować z osobą, którą dotknęła nagła tragedia.
 
Zakres udzielanego wsparcia
- Zaburzenia neurorozwojowe [spektrum autyzmu, ADHD],
 - Zaburzenia nastroju,
 - ChAD (Choroba afektywna dwubiegunowa),
 - Zaburzenia lękowe,
 - Fobie,
 - Napady paniki,
 - Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne,
 - Zaburzenia związane ze stresem, stres,
 - PTSD – zespół stresu pourazowego,
 - Zaburzenia odżywiania się,
 - Zaburzenia wydalania,
 - Zaburzenia psychosomatyczne,
 - Zaburzenia osobowości,
 - Zaburzenia dyssocjalne,
 - Zaburzenia zachowania,
 - Zaburzenia snu,
 - DDA,
 - Zaburzenia kontroli impulsów,
 - Problemy psychiczne wieku podeszłego,
 - Samouszkodzenia, zachowania suicydalne.
 
Publikacje
- Wawrzycki, B., Fryze, M., Mlak, R., Pelc, A., Wertheim-Tysarowska, K., Bygum, A., … & Pietrzak, A. (2024). The Depressiveness, Quality of Life and NEO-FFI Scale in Patients with Selected Genodermatoses. Journal of Clinical Medicine, 13(6), 1624.
 
Wystąpienia medialne
- Newsletter: Przystań Terapeuty – Pisanie recenzji „Narzędziownik psychologa dziecięcego”.
 



