Zadbaj o bezpieczeństwo swoje i innych skorzystaj z Wideokonsultacji lub Konsultacji Telefonicznych. Otrzymasz e-receptę, e-zwolnienie, bez wychodzenia z domu.Dowiedz się więcej >>
7 dni w tygodniu

Infolinia 799 399 499

Home#CoPsychologiaMówiOAktualnościBlogWideokonsultacja i telekonsultacja w pytaniach i odpowiedziach
Wideokonsultacja i telekonsultacja w pytaniach i odpowiedziach

Wideokonsultacja i telekonsultacja w pytaniach i odpowiedziach

Z wizytami zdalnymi (czyli takimi usługami, jak telekonsultacja czy wideokonsultacja) większość Pacjentów miała po raz pierwszy styczność w momencie rozpoczęcia się pandemii koronawirusa. W naszych Klinikach nie była to jednak usługa nowa: z propozycją wizyt zdalnych wyszliśmy do osób zgłaszających się do nas po pomoc już wiele lat temu, stając się tym samym jednymi z pionierów telemedycyny w Polsce. W szczególności w ciągu ostatniego półtora roku, gdy wideokonsultacja bywała niekiedy jedyną możliwością kontaktu z lekarzem, staramy się dzielić naszym doświadczeniem i wiedzą na temat prowadzenia leczenia na odległość. Dla wszystkich tych, którzy nadal odczuwają niepewność przed odbyciem wideo- albo telewizyty – albo mają jakiekolwiek wątpliwości w związku z tą formą kontaktu ze Specjalistą – stworzyliśmy poniższy wpis.

 

E-wizyta a konsultacja w gabinecie – czy te dwie formy czymś się od siebie różnią?

Jedyną różnicą pomiędzy wizytą stacjonarną, a profesjonalnie poprowadzoną telekonsultacją jest to, że Pacjent i Specjalista nie znajdują się w jednym pomieszczeniu, a rozmawiają ze sobą przez telefon lub za pomocą programu komputerowego. W przypadku kontaktu ze specjalistą od zdrowia psychicznego (ale także np. neurologiem czy endokrynologiem, co opisaliśmy w niniejszym wpisie), wideowizyta jest pełnowartościową i równie skuteczną formą wizyty. Istnieją nawet badania, które wskazują, że psychoterapia prowadzona online bywa niekiedy bardziej skuteczna, niż spotkania z terapeutą w gabinecie.

Wideokonsultacja umożliwia lekarzowi wystawienie e-recepty, e-zwolnienia (l4), a także zaświadczenia lekarskiego, np.:

– o braku przeciwskazań do powrotu do pracy (zaświadczenie na druku OL-9);

– o tokofobii i wskazaniu do cięcia cesarskiego;

– o braku przeciwwskazań do adopcji dziecka;

– o braku przeciwwskazań do poddania się operacji bariatrycznej czy plastycznej;

– zaświadczenia na potrzeby szkoły czy uczelni.

 

Czy wideokonsultacja wiąże się z jakimiś ograniczeniami dla lekarza?  

Nie – podczas e-wizyty może wystawić recepty na wszelkiego rodzaju leki oraz zwolnienie l4 na dowolny okres (a także zwolnienie wstecz). To, czy i na jakie leki zostanie wystawiona recepta oraz czy i na jak długo lekarz wystawi Pacjentowi l4, jest oczywiście kwestią zależną od stanu zdrowia osoby zgłaszającej się na wizytę i wskazań medycznych: tak samo, jak w przypadku wizyty stacjonarnej.

Dla Specjalisty w zdecydowanej większości przypadków nie ma więc znaczenia, czy kontaktuje się z Pacjentem twarzą w twarz, czy w trakcie wizyty zdalnej. Jednocześnie mamy jednak świadomość, że dla wielu z Was telewizyta / wideokonsultacja wiąże się z dużym stresem, często większym niż spotkanie w gabinecie. Dlatego wszyscy nasi psychoterapeuci, lekarze i inni Specjaliści szczególnie troszczą się w trakcie e-wizyty o stworzenie w trakcie rozmowy komfortowej atmosfery.

 

Z jakim lekarzem / specjalistą można umówić się na wideokonsultację/konsultację przez telefon?

Z każdym! W PsychoMedic wideokonsultacja jest możliwa w przypadku każdego Specjalisty, czyli: psychologa/psychoterapeuty, psychiatry, neurologa, endokrynologa, seksuologa, logopedy czy dietetyka.

 

Jak odbyć e-wizytę? Czy niezbędny jest do niej dostęp do komputera/Internetu? Co, jeżeli jestem „nietechniczny/a”?

E-konsultacja jest możliwa w trzech formach:

Skype

Jeżeli decydujesz się na tę formę, podczas rejestracji poprosimy Cię o login skype, pod który specjalista zadzwoni w wyznaczonym dniu i godzinie konsultacji. Jedyne, co musisz zrobić, to zalogować się na skype – na telefonie, tablecie, laptopie lub komputerze – i oczekiwać na połączenie.

Online

Wideokonsultacja jest również możliwa przez nasz autorski, zabezpieczony system do wideowizyt, który działa na komputerach i laptopach z dostępem do sieci. Po opłaceniu konsultacji otrzymasz mailem szczegółowe informacje, jak zalogować się na platformę PsychoMedic i jak przetestować swój sprzęt przed wizytą. Podczas konsultacji online specjalista i Pacjent wzajemnie widzą się i słyszą.

Przez telefon

Telewizyta to forma konsultacji, do której nie potrzebujesz ani komputera, ani dostępu do Internetu. Jeżeli wybierzesz taką formę wizyty, to specjalista po prostu zadzwoni na Twój telefon: komórkowy lub stacjonarny, w wyznaczonym dniu i godzinie. Czterocyfrowy kod, na podstawie którego będziesz mógł/a wykupić leki w aptece, wyślemy Ci SMSem. Ewentualne zwolnienie lekarskie trafi do Twojego pracodawcy bezpośrednio po wizycie – to Specjalista przesyła je do zakładu pracy przez specjalny, elektroniczny system ZUS.

Aby umówić wizytę, możesz skorzystać z fioletowej wyszukiwarki na górze strony głównej lub skontaktować się telefonicznie bądź mailowo z naszym Działem Obsługi Pacjenta. Niezależnie od wybranej formy wizyty, w razie potrzeby zapewniamy wsparcie techniczne 🙂 

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy psychologa/psychoterapeuty, zalecamy wizytę skype lub online – możliwość zobaczenia się ze specjalistą może być bowiem ważna dla nawiązania bliskiej relacji terapeutycznej, która umożliwi Ci swobodną rozmowę o swoich problemach. Jeśli jednak nie masz możliwości skontaktować się ze specjalistą inaczej, niż przez telefon, nie zwlekaj i umów się na telewizytę z terapeutą – w ten sposób również możliwe jest udzielenie Ci wsparcia w znalezieniu rozwiązania problemów, których doświadczasz.

 

Co jeszcze warto wiedzieć przed telekonsultacją?

Poza zadbaniem o sprawnie działające łącze internetowe oraz sprzęt, warto zatroszczyć się o to, aby w trakcie konsultacji nikt Ci nie przeszkadzał – jeśli to możliwe, spróbuj umówić wizytę na czas, w którym będziesz sam/a w domu lub chociaż zamkniętym pokoju, gdzie będziesz się czuł/a komfortowo. Więcej informacji o tym, jak wygląda pierwsza konsultacja psychiatryczna online, pierwsza konsultacja psychologiczna online oraz jak przebiega terapia online, znajdziesz w naszych wcześniejszych wpisach blogowych.

 

Jak można zapłacić za konsultację?

W PsychoMedic preferujemy płatności poprzez system szybkich przelewów. Opłacenie wizyty w ten sposób zajmuje tylko chwilę – jedyne, co trzeba zrobić, to wypełnić krótki formularz na stronie i wybrać metodę płatności. Wpłacona przez Państwa kwota będzie od razu zaksięgowana u nas na koncie. Jeśli wizyta nie jest umówiona na ten lub następny dzień, można ją również opłacić przelewem tradycyjnym. Dopuszczamy także opłacenie wizyty osobiście w naszej dowolnej poradni.

 

Jak umówić e-wizytę?

Wybór terminu wizyty i specjalisty, umówienie wizyty oraz jej opłacenie jest możliwe poprzez stronę psychomedic.online. Wizytę można umówić również telefonicznie pod numerem 799-399-499.

Jesteśmy dla Was 7 dni w tygodniu – zapraszamy!

Informacje o Autorze

Marta Sak - dziennikarka, rzeczniczka prasowa Kliniki PsychoMedic.pl.
Jesteś dziennikarzem/autorem/twórcą projektu i poszukujesz specjalisty,
który wypowiedziałby się w Twoim materiale internetowym, prasowym,
radiowym lub telewizyjnym? Napisz: marta.s@psychomedic.pl
Więcej informacji: https://psychomedic.pl/kontakt-dla-mediow/

Klinika PsychoMedic.pl - sieć poradni zdrowia psychicznego świadcząca
pomoc w formie stacjonarnej w kilkunastu miejscach na mapie Polski oraz
w formie online.
Oferujemy wsparcie najlepszych specjalistów: psychologów,
psychoterapeutów, psychiatrów, neurologów, endokrynologów, seksuologów, dietetyka, logopedy.

Naszą misją jest zapewnienie każdemu wszechstronnej
i skutecznej pomocy, a także szerzenie rzetelnej wiedzy z zakresu
zdrowia psychicznego i medycyny.

Zadzwoń do nas: 799 399 499.

UMÓW SIĘ ONLINE NA WIZYTĘ LUB ZADZWOŃ 22 253 88 88


Brak komentarzy

Zamieść komentarz