mgr Grażyna Ledzińska – Psycholog diagnosta, psychoterapeuta dzieci i młodzieży Bydgoszcz
Psycholog diagnosta, psychoterapeuta.
Diagnozuje dzieci i młodzież od 5 do 18 r. ż.
Na terapię przyjmuje dzieci i młodzież od 8 do 18 r. ż.
Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym CBT.
Konsultuje pacjentów od 2000 roku.
„Największą odwagą jest bycie sobą, nawet kiedy wszyscy wokół chcą, abyś był kimś innym.” –E.E. Cumming
Doświadczenie
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Bydgoszczy,
- Młodzieżowy Ośrodek Adaptacji Społecznej,
- Praca w Poradni Zdrowia Psychicznego w Bydgoszczy,
- Specjalność: Psycholog diagnosta Bydgoszcz.
Wykształcenie
- Studia magisterskie na kierunku Psychologia, Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu,
- Oligofrenopedagogika, Kujawsko- Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy.
Posiadane certyfikaty
- Szkolenie nadające uprawnienia do posługiwania się w praktyce diagnostycznej Skalą Inteligencji Stanford-Binet 5
- Szkolenie „Podstawy stosowania Skali Inteligencji Wechslera dla Dzieci WISC®-V”,
- Szkolenie nadające uprawnienia do posługiwania się w praktyce diagnostycznej testem ADOS-2 (ADOS-2. Diagnoza kliniczna),
- Szkolenie „Diagnoza zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzenia opozycyjno-buntowniczego i zaburzeń zachowania”,
- Szkolenie „Diagnoza autyzmu z wykorzystaniem narzędzi psychologicznych”,
- Szkolenie nadające uprawnienia do diagnozy systemem DIAGMATIC,
- Szkolenie „Diagnozowanie dysleksji rozwojowej. Standardy diagnozy i narzędzia diagnostyczne” (szkolenie nadające uprawnienia do posługiwania się w praktyce diagnostycznej Baterią 7/9; Baterią 10/12; Baterią GIM; Baterią 16plus)”,
- Szkolenie „Dysleksja rozwojowa(diagnoza i terapia)”,
- Szkolenie z prowadzenia „Warsztatów dla Dobrych Rodziców” (ADHD),
- Psychoterapia poznawczo-behawioralna (kurs roczny),
- Szkolenie Racjonalna Terapia Zachowań,
- Szkolenie „Mutyzm selektywny – pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny”,
- Szkolenie „Terapia dzieci z zaburzeniami lękowymi”,
- Szkolenie „Zaburzenia nastroju u dzieci”,
- Szkolenie „Diagnoza i terapia zaburzeń wydalania, jedzenia (u małych dzieci), trichotillomanii, złych nawyków dermatologicznych”,
- Szkolenie „Praca z dziećmi i młodzieżą odmawiającą chodzenia do szkoły”,
- Kurs „Praktyk zastępowania agresji (ART)®”,
- Szkolenie „Profilaktyka, diagnoza i terapia uzależnień behawioralnych”,
- Szkolenie „Jak skutecznie pomagać nastolatkom z fobią społeczną? Druga i trzecia fala terapii behawioralnej w pracy z fobią społeczną. Warsztat terapeutyczny”,
- Warsztat „Wprowadzenie do dialogu motywującego”,
- Szkolenie „Zaburzenia psychiczne przejawiające się myślami samobójczymi i zachowaniami autodestrukcyjnymi u młodzieży szkolnej”,
- „Lekka jak motylek…. Anoreksja”,
- Szkolenie „Program profilaktyki uzależnień UNPLUGGED” (uprawnienia realizatora programu),
- Szkolenie „Trening Pewności Siebie. Program wsparcia dla dzieci-ofiar przemocy rówieśniczej”,
- Szkolenie „TUS dla dzieci i młodzieży” Jak prowadzić atrakcyjne i efektywne zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych,
- Szkolenie „Pozytywna dyscyplina w praktyce”,
- III stopniowy kurs doskonalący „Terapia behawioralna dzieci z autyzmem”,
- Zagrożenia samobójstwem – interwencja kryzysowa wobec dzieci, młodzieży i dorosłych,
- Szkolenie „Ryzykowne zachowania psychoseksualne w okresie adolescencji”,
- Warsztat „Praca z osobami ze społeczności LGBTQ+”,
- Szkolenie „Nastolatki LGBT+ w spektrum autyzmu”.
Zakres udzielanego wsparcia
- Diagnoza: zaburzeń ze spektrum autyzmu, ADHD, zaburzeń emocjonalnych, trudności w nabywaniu umiejętności szkolnych,
- Zaburzenia neurorozwojowe [spektrum autyzmu, ADHD],
- Zaburzenia nastroju,
- Zaburzenia lękowe,
- Napady paniki,
- Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne,
- Zaburzenia zachowania,
- Zaburzenia wydalania,
- Samouszkodzenia, zachowania suicydalne,
- Poradnictwo dotyczące metod wychowawczych dla rodziców.
Wystąpienia medialne
- Express Bydgoski wywiad :”Dyslektyk pracuje za dwoje”,
- Express Bydgoski wywiad „Dziecko z ADHD”,
- Konferencja oświatowa: wystąpienie własne „Jak pracować z uczniem z ADHD?”,
- Konferencja oświatowa „Janko Muzykant i co dalej”-wystąpienie własne „Jak mierzyć i ważyć talent”,
- Konferencja: „Kujawsko-pomorskie dla ucznia zdolnego” wystąpienie własne pt. „Od diagnozy do terapii ucznia zdolnego”.