mgr Paweł Pflegel – Psycholog, psychotraumatolog, diagnosta Wrocław
Psycholog, psychotraumatolog, diagnosta dzieci, młodzieży i dorosłych.
Pracuje z pacjentami od 1996 roku.
Zajmuję się diagnozą, a także wspieram dzieci, młodzież i dorosłe osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Zawsze próbuję zrozumieć indywidualną perspektywę oraz sposób spostrzegania świata przez każdego klienta, jak również sytuację jego rodziny. Korzystając z wieloletniego doświadczenia pracy „w świecie autyzmu”, staram się szukać jak najlepszych rozwiązań trudnych sytuacji.
Doświadczenie
- Zespół Szkół nr 16 we Wrocławiu (szkoły dla uczniów z autyzmem),
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5 we Wrocławiu,
- Pracownia Psychologiczna „Nowe Życie” we Wrocławiu,
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Brzegu Dolnym,
- Otto-Prodent Poradnia Porażeń Mózgowych we Wrocławiu,
- Szkoła Podstawowa nr 20 we Wrocławiu,
- Pracownia Wspierania Rozwoju STIMULUS we Wrocławiu – kierownik Zespołu Diagnostyczno- Konsultacyjnego,
- Dolnośląskie Stowarzyszenie na Rzecz Autyzmu we Wrocławiu,
- Dolnośląska Szkoła Wyższa (obecnie Uniwersytet Dolnośląski DSW we Wrocławiu) – współpracownik, prowadzenie zajęć na studiach podyplomowych,
- Prowadzenie kursów i szkoleń dotyczących autyzmu na terenie całego kraju,
- Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu – prowadzenie zajęć na studiach podyplomowych,
- „Era Psyche” Poradnie psychologiczne dla dzieci, młodzieży i dorosłych, oddział w Kiełczowie,
- Praca w Poradni Zdrowia Psychicznego we Wrocławiu,
- Specjalność: Psycholog Wrocław.
Wykształcenie
- Jednolite studia magisterskie, kierunek: Psychologia,
- Studia podyplomowe, kierunek: Pedagogika Rewalidacyjna,
- Studia podyplomowe, kierunek: Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów,
- Studia podyplomowe, kierunek: Psychotraumatologia.
Dodatkowe szkolenia
- „Autyzm-Akademia” – konsultant psychologiczny dla osób z autyzmem i ich rodzin oraz terapeutów,
- „Wczesne wykrywanie autyzmu” – diagnoza przesiewowa,
- „Specyficzne zaburzenia relacji porozumiewania się i zachowania w autyzmie”,
- „Metoda Komunikacji Picture Exchange Communication System (PECS)”,
- „Alternatywne i wspierające sposoby komunikowania się dzieci niepełnosprawnych”,
- „Rozwijanie Kluczowych Umiejętności Komunikacyjnych”,
- „Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci”,
- „Dojrzewanie i seksualność osób autystycznych”,
- „Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka”,
- „DIAGMATIC – narzędzia do diagnozy psychologicznej i pedagogicznej dzieci i młodzieży”,
- „ICF – Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania”,
- „Diagnoza psychologiczna w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu u dorosłych”,
- „ADHD u osób dorosłych, diagnoza różnicowa i oddziaływania terapeutyczne”,
- „Różnicowanie ADHD, autyzmu i zaburzeń osobowości, wskazówki diagnostyczne”.
Zakres udzielanego wsparcia
- Zaburzenia neurorozwojowe (spektrum autyzmu, ADHD),
- Mutyzm dziecięcy,
- Zaburzenia zachowania i emocji.