mgr Aleksandra Nowosad – Psycholog, psychoterapeuta Lublin
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży od 12 r. ż. oraz dorosłych do 30 r. ż.
Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym CBT.
„Empatia otwiera drzwi do głębszej akceptacji, a akceptacja to początek każdej prawdziwej zmiany” – mówi Brené Brown. W mojej pracy jako psycholog, odgrywam kluczową rolę w tworzeniu przestrzeni pełnej poczucia bezpieczeństwa i aktywnie słucham moich klientów, co umożliwia głębsze zrozumienie i efektywną komunikację emocji. Ponadto, niezwykle ważne jest dla mnie zachowanie postawy niewydawania osądów, co pozwala moim klientom na swobodne wyrażanie myśli i uczuć bez obawy przed krytyką czy niezrozumieniem. Ta bezwarunkowa akceptacja jest fundamentem, na którym buduję skuteczną terapię.
Doświadczenie
- Szpital Neuropsychiatryczny w Lublinie,
- Poradnia Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży,
- Serwis Selfum,
- Praca jako psycholog w projekcie unijnym,
- Prowadzenie zajęć i warsztatów dotyczących stresu, jego następstw i przyczyn oraz technik relaksacyjnych, uczestnikami spotkań byli ratownicy medyczni, dyspozytorzy medyczni oraz strażacy,
- Staż w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 im. Jerzego Ciesielskiego w Lublinie,
- Staż w Stowarzyszeniu Widzących Więcej,
- Staż w Towarzystwie Nowa Kuźnia w Lublinie,
- Staż na stanowisku Asystenta Psychologa w Samodzielnym Publicznym Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym w Chełmie,
- Praca w Poradni Zdrowia Psychicznego w Lublinie,
- Specjalność: Psycholog Lublin.
Wykształcenie
- Studia podyplomowe na kierunku: Seksuologia kliniczna, Uniwersytet SWPS,
- Instytut Poznawczy – Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej – w trakcie,
- Studia podyplomowe na kierunku: Przygotowanie pedagogiczne (ocena bardzo dobra), Wyższa Szkoła Nauk Społecznych w Lublinie ,
- Studia magisterskie na kierunku: Psychologia sądowa i penitencjarna (ocena bardzo dobra), Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie,
- Studia licencjackie na kierunku: Psychologia w biznesie (ocena bardzo dobra), Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie.
Dodatkowe szkolenia
- Uprawnienia diagnostyczne Skala Inteligencji Stanford-Binet 5, Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych,
- Bateria PU1 i PU1 Lite w diagnozie pamięci, uwagi i funkcji wykonawczych, Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych,
- „Przełamywanie Ciszy: Skuteczne narzędzia diagnostyczne dla Dzieci i Nastolatków Zamkniętych w Sobie. Analiza Przypadku i Wykorzystanie narzędzi Diagmatic do Tworzenia Bezpiecznej Przestrzeni Dialogu”,
- „Techniki poznawczo-behawioralne w pracy terapeutycznej z dorosłym pacjentem”,
- „Pierwsze spotkanie z pacjentem. Wywiad i ocena stanu psychicznego”,
- „ADHD – diagnoza i terapia w nurcie poznawczo – behawioralnym”,
- „Interwencja kryzysowa – jak pracować z osobą, którą dotknęła nagła tragedia? Szkolenie dla psychologów i psychoterapeutów”,
- „Jak wygląda praca terapeuty w zależności od nurtu? Poznaj perspektywę 4 psychoterapeutów z 4 nurtów”,
- „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) – I i II stopnia w ujęciu całościowym”, TUTOR,
- Rozwój kompetencji interpersonalnych z zakresu asertywności, treningu zarządzania czasem, treningu motywacji, treningu radzenia sobie ze stresem oraz autoprezentacji, Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie.
Zakres udzielanego wsparcia
- Zaburzenia nastroju,
- Zaburzenia lękowe,
- Napady paniki,
- Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne,
- Zaburzenia związane ze stresem, stres,
- PTSD – zespół stresu pourazowego,
- Zaburzenia psychosomatyczne,
- Zaburzenia zachowania,
- Zaburzenia snu,
- Samouszkodzenia, zachowania suicydalne.