mgr Ewa Pierzchała-Kurek – Psycholog, psychoterapeuta, diagnosta Łódź
Psycholog, psychoterapeuta, diagnosta dzieci i młodzieży.
Pracuje w nurcie integracyjnym.
Konsultuje pacjentów od 2001 roku.
W swojej pracy zawodowej, ale również w życiu osobistym, uważam, że choć nie mamy wpływu na przeszłość, to mamy wpływ na teraźniejszość i przyszłość. Jestem tu po to, by wesprzeć Cię w Twojej drodze do kształtowania siebie jako niepowtarzalnej, indywidualnej osoby, dostrzeżenia własnych potrzeb, możliwości i ograniczeń oraz poradzenia sobie z tym, co trudne. W relacji terapeutycznej bardzo ważna jest dla mnie autentyczność oraz akceptacja drugiej osoby.
Doświadczenie
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łowiczu,
- Poradnia psychologiczna dla dzieci i młodzieży Balcerów – Stowarzyszenie Rodziców i Opiekunów Dzieci Niepełnosprawnych „Wspólna Troska” – I poziom referencyjny,
- Przedszkole nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi w Łowiczu,
- Centrum Terapii i Pomocy Dziecku i Rodzinie „Cukinia” – Fundacja Gajusz w Łodzi,
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Bolesławcu,
- Szkoła Podstawowa Nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Bolesławcu,
- Dom Pomocy Społecznej dla Osób Przewlekle Psychicznie Chorych i Upośledzonych Umysłowo w Borówku,
- Specjalistyczny Psychiatryczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Łodzi – Oddział psychiatryczny F – Klinika Psychiatrii Dorosłych UM w Łodzi – staż,
- Specjalistyczny Psychiatryczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Łodzi – Oddział Psychiatryczny dla Dzieci, komórka organizacyjna: Oddział psychiatryczny dla młodzieży – staż,
- Praca w Poradni Zdrowia Psychicznego w Łodzi,
- Specjalność: Psycholog dzieci i młodzieży Łódź.
Wykształcenie
- Uniwersytet Łódzki, kierunek: Psychologia stosowana, specjalność: psychologia resocjalizacji i psychologia kliniczna,
- Wyższa Szkoła Pedagogiki w Łodzi, studia podyplomowe: Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja,
- Ośrodek Kształcenia Podyplomowego przy Specjalistycznym Psychiatrycznym Zespole Opieki Zdrowotnej w Łodzi, szkolenie specjalizacyjne: Psychoterapia dzieci i młodzieży – zakończone egzaminem specjalizacyjnym PESoz.
Posiadane certyfikaty
- ADOS-2. Diagnoza kliniczna – JiM,
- SB-5 – uprawnienia diagnostyczne – PTPiP,
- Certyfikowany realizator „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców”,
- Terapia integracji sensorycznej II stopień,
- CBT w Warszawie:
– „Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży” (100 godz.)
– „Samouszkadzanie i zachowania autoagresywne u dzieci i młodzieży” (10 godz.), - Poza Schematami w Warszawie:
– „Terapia nastolatków w depresji. Warsztat terapeutyczny” (20 godz.)
– „Anoreksja i bulimia. Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń odżywiania” (20 godz.), - Instytut Ericksonowski w Łodzi:
– „Terapia rodzin” (70 godz.)
– „Spotkanie zasoby, proces – kształcenie praktycznych umiejętności pomocy psychologicznej” (75 godz.)
– „Po sztormie nastaje cisza – trauma a proces odzyskiwania wewnętrznej integracji” ( 15 godz.), - Dziecko z FAS w diagnostyce i pomocy psychologicznej” (T. Jadczak-Szumiło; 20 godz.),
- Diagnoza i terapia zaburzeń depresyjnych u dzieci i młodzieży (dr B. Wiśniewska; 8 godz.),
- Dolnośląskie Centrum Psychoterapii: „Wykorzystanie seksualne dziecka”,
- Centrum Terapii Mutyzmu, Nieśmiałości i Lęku: „Mutyzm selektywny -pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny oraz terapia dziecka z mutyzmem selektywnym” (M. Andrzejewska; 14 godz.).
Dodatkowe szkolenia
- „Terapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży” (CBT w Warszawie),
- „Samouszkadzanie i zachowania autoagresywne u dzieci i młodzieży” (CBT w Warszawie),
- „Spotkanie zasoby, proces – kształcenie praktycznych umiejętności pomocy psychologicznej” (PIE w Łodzi).
Zakres udzielanego wsparcia
- Diagnoza: rozwojowa dzieci i młodzieży (opóźnienia i deficyty rozwojowe) od 6m-ca; zaburzenia w spectrum autyzmu (od 1 r. ż.); ADHD; ODD; w oparciu o dostępne kwestionariusze również zaburzenia lękowe/depresyjne; kwestionariusze osobowości,
- Zaburzenia nastroju,
- ChAD (Choroba afektywna dwubiegunowa),
- Zaburzenia lękowe,
- Fobie,
- Napady paniki,
- Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne,
- Zaburzenia związane ze stresem, stres,
- Samouszkodzenia, zachowania suicydalne.