mgr Karolina Sobierska – Psycholog, diagnosta Kraków
Psycholog, psychoterapeuta, diagnosta dzieci i młodzieży.
Konsultuje pacjentów od 2010 roku.
Doświadczenie
- Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju,
- Poradnia dla dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju w Krakowie,
- Pracownia Psychologii Dziecka Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego,
- Medyczne Centrum Kształcenia Podyplomowego,
- Fundacja Rozwoju Terapii Rodzin.
Wykształcenie
- Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny, Instytut Psychologii,
- Krakowskie Centrum Psychodynamiczne – Program przygotowujący do prowadzenia zajęć psychoedukacyjnych i socjoterapeutycznych dla dzieci i młodzieży,
- Uniwersytet SWPS – Stosowane analiza zachowania – przygotowanie do pracy z zaburzeniami rozwoju i zachowania,
- Ośrodek Szkoleń Systemowych w Krakowie – Czteroletnie szkolenie w zakresie psychoterapii w nurcie systemowo-psychodynamicznym,
- Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej CTPB w Warszawie – Roczne szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej zaburzeń dzieci i młodzieży,
- Krakowskie Centrum Psychodynamiczne – Szkoła Psychoterapii Psychodynamicznej.
Dodatkowe szkolenia
- Wykorzystanie ADOS-2 w diagnostyce klinicznej,
- Early Start Denver Model – kurs wprowadzający i zaawansowany,
- Zespół Aspergera,
- Diagnoza funkcjonalna dzieci z autyzmem Profil Psychoedukacyjny PEP-R,
- Trening umiejętności społecznych,
- Komunikuję się i mówię. Obserwacja i terapia logopedyczna małego dziecka ze spektrum autyzmu,
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem,
- Dobra współpraca z rodziną osoby z autyzmem,
- Wprowadzenie do diagnozowania małego dziecka z podejrzeniem autyzmu,
- Perspektywy wczesnego wykrywania autyzmu Badabada,
- Monitorowanie rozwoju niemowląt i małych dzieci w Polsce w kierunku spektrum zaburzeń autystycznych – The Social Attention and Communication Study – revised (SACS-R).
Zakres udzielanego wsparcia
- Zaburzenia neurorozwojowe (spektrum autyzmu, ADHD),
- ASD.
Wystąpienia medialne
- Referat pt. „Rola doświadczeń społecznych dzieci w czwartym roku życia na rozwój teorii umysłu”, XIX Ogólnopolska Konferencja Psychologii Rozwojowej, Łódź 14-16.06.2010 r.,
- Referat pt. „GARS-2 Gilliam Autism Rating Scale: 2nd Edition „, XXV Ogólnopolska Konferencja Psychiatrów Dzieci i Młodzieży, Wrocław 28-30.09.2011 r.,
- Warsztat pt. „W kontakcie z małym dzieckiem – co dorosły wiedzieć powinien?”, Lepiej rozumiem – mądrzej prowadzę. Uważność – jako istotny element jakości komunikacji z małym dzieckiem…”, Kraków 17-18 maja 2012 r.,
- Referat pt. „Ustrukturyzowane nauczanie w pracy z małym dzieckiem z autyzmem”, konferencja naukowa z cyklu „Nauka dla praktyki – praktyka dla nauki” Wczesna Pomoc Dziecku ze Spektrum Autyzmu – skuteczne metody oddziaływania, 10 czerwca 2017 r.