mgr Maryla Żywiałkowska – Psycholog diagnosta Warszawa
Psycholog, diagnosta dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych.
Pracuje z pacjentami od 1989 roku.
Jestem psychologiem diagnostą, logopedą i terapeutą kognitywnym. Specjalizuję się w diagnozie psychologicznej dzieci i młodzieży, orzecznictwie, opiniowaniu, poradnictwie, psychoedukacji i wsparciu psychologicznym dla rodziców. W swojej codziennej pracy kieruję się kodeksem etycznym zawodu psychologa, stosuję indywidualne podejście do klienta, zgodne ze zgłaszanymi potrzebami. Mając świadomość znaczenia neuroróżnorodności, zwracam szczególna uwagę na odkrywanie mocnych stron i zasobów moich klientów.
Doświadczenie
- Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna: pełnienie funkcji wicedyrektora poradni oraz przewodniczącej zespołów orzekających do spraw kształcenia specjalnego, indywidualnego nauczania, diagnoza psychologiczna i logopedyczna dzieci/młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, terapia kognitywna dzieci/młodzieży metodą Instrumental Enrichment, terapia dzieci/młodzieży metodą Biofeedback, grupowe zajęcia psychostymulacyjne dla dzieci z ADHD, warsztaty, zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców/nauczycieli,
- Klinika Neurochirurgii – Centralny Szpital Kliniczny Akademii Medycznej w Warszawie: diagnoza i terapia neuropsychologiczna osób dorosłych, wsparcie pacjentów z chorobą terminalną, wsparcie rodzin w sytuacji śmierci bliskiej osoby.
Wykształcenie
- Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego jednolite studia magisterskie specjalność: psychologia kliniczna – neuropsychologia,
- Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego Pomagisterskie Studium Logopedyczne – studia podyplomowe,
- Kurs kwalifikacyjny terapii Biofeedback (I stopnia, lipiec 2022 II stopień) Centrum Rozwoju Biofeedback, Warszawa,
- Kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą, MSCDZN, Warszawa,
- Kurs kwalifikacyjny terapii kognitywnej Instrumental Enrichment (I i II stopnia) The Feuerstein Bassou International Training Academy, Stwarzyszenie Edukacja Bez Granic, Gdańsk.
Posiadane certyfikaty
- Certyfikat nr 126/2021 Teoria i praktyka EEG Biofeedback,
- Certificate and license to practicenr 35823 (I0), 46732 (II0) Feuerstein Instrumental Enrichment Mediator
- Certyfikat nr 2012/k/120 ukończenia kursu Terapii Poznawczo – Behawioralnej Dzieci i Młodzieży,
- Certyfikaty nadające kwalifikacje do posługiwania się wybranymi narzędziami diagnostycznymi m.in. ADOS 2 w praktyce klinicznej, Skala Inteligencji Stanford – Binet 5, Baterie metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych dzieci i młodzieży (wszystkie przedziały wiekowe), Neuropsychologiczna Diagnoza Dziecka (NDD), Bateria diagnozy funkcji poznawczych PU 1, i inne.
Dodatkowe szkolenia
- „Diagnoza osobowości w praktyce – EPQ-R, NEO-PI-R, SCID-5-PD, MMPI 2”
- „ADOS 2 – diagnoza kliniczna”
- „Zaburzenia psychiczne przejawiające się myślami samobójczymi i zachowaniami autodestrukcyjnymi”,
- „Neuropsychologiczna diagnoza dziecka”,
- „Coaching, mentoring i inne formy wspomagania”,
- „Pozytywna Dyscyplina”,
- „Trening Umiejętności Społecznych”,
- „Terapia poznawczo – behawioralna dzieci i młodzieży”,
- „Mediacja rodzinna”,
- „Szkoła dla Rodziców i wychowawców – Warsztaty Umiejętności Wychowawczych”,
- „Zespół nadpobudliwości psychoruchowej – diagnoza i leczenie”,
- „Praca z rodzicami dzieci nadpobudliwych”,
- „Praca z dziećmi z ADHD”,
- „Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej”.
Zakres udzielanego wsparcia
- diagnoza psychologiczna w kierunku neuroatypowości ( ASD – spektrum autyzmu, ADHD – nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi) u młodzieży (od 15 r.ż.) i osób dorosłych,
- wsparcie psychologiczne dzieci w wieku szkolnym, młodzieży oraz osób dorosłych z trudnościami:
– emocjonalnymi,
– społecznymi,
– poznawczymi,
– edukacyjnymi/szkolnymi,
– zawodowymi,
– wychowawczymi.