mgr Michał Wereszczyński – Psycholog, psychoterapeuta Kraków
Psycholog, psychoterapeuta osób dorosłych.
Pracuje w nurcie poznawczo – behawioralnym.
Konsultuje pacjentów od 2019 roku.
Posiadam doświadczenie zarówno pracy w zespole naukowym jak i praktyki o charakterze pomocowo-edukacyjnym i terapeutycznym. Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym z dorosłymi w każdymi wieku. Dbam zarówno o to, aby w pracy bazować na technikach o udokumentowanej naukowo skuteczności jak i o to, aby dążyć do utrzymywania z klientami autentycznej i bezpiecznej relacji terapeutycznej.
- Doświadczenie
- Centrum Zdrowia Psychicznego i Terapii Uzależnień w Krakowie,
- Uczestnictwo w serii wizyt studyjnych w siedmiu placówkach związanych z pomocą psychologiczną na terenie Krakowa (m.in. Szpital specjalistyczny im. dr.J. Babińskiego w Krakowie, DPS Staniątki, Hospicjum św. Łazarza, Krakowskie Centrum Rehabilitanci i Ortopedii, Małopolska Fundacja Pomocy Ludziom Dotkniętym Chorobą Alzheimera),
- Psycholog-Trener Funkcji Poznawczych Fundacja Anma,
- Psycholog-Trener Funkcji Poznawczych Dom Pomocy Społecznej im. L.A. Helclów,
- Psycholog-Psychoterapeuta w trakcie szkolenia w Poradni Zdrowia Psychicznego.
Wykształcenie
- Pięcioletnie jednolite studnia magisterskie z psychologii Uniwersytet Jagielloński, Wydział Filozoficzny,
- Studia doktorskie w dziedzinie Psychologii w ramach w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych UJ, Instytut Psychologii UJ,
- 4-letni kurs psychoterapii poznawczo behawioralnej w Szkole Psychoterapii Poznawczo- Behawioralnej Uniwersytetu SWPS.
Posiadane certyfikaty
- Zaświadczenie o ukończeniu pierwszego etapu dwustopniowych, czteroletnich studiów podyplomowych Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS.
Dodatkowe szkolenia
- Warsztaty Kształcące kompetencje „Diagnoza neuropsychologiczna, diagnoza zdrowia psychicznego, diagnoza osadzenia w relacjach społecznych” obejmujące 45 godzin wykładów i zajęć praktycznych w ramach programu „Psychologia Trzeciego Wieku”,
- Warsztaty: „Standardy w diagnozie psychologicznej osób Starszych” obejmujące 30 godzin dydaktycznych zajęć praktycznych ramach programu „Psychologia Trzeciego Wieku”,
- 25 godzin szkolenia w zalecanych przez międzynarodowe standardy leczenia zaburzeń potraumatycznych metodach zorientowanej na traumę terapii poznawczo-behawioralnej PTSD (Trauma-focused CBT) w ramach czteroletnich studiów podyplomowych w Szkole Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS.
Zakres udzielanego wsparcia
- Zaburzenia neuropoznawcze,
- Zaburzenia pamięci,
- Zaburzenia otępienne,
- Zaburzenia neurorozwojowe (spektrum autyzmu, ADHD),
- Schizofrenia i inne zaburzenia psychotyczne,
- Zaburzenia nastroju,
- ChAD (Choroba afektywna dwubiegunowa),
- Zaburzenia lękowe,
- Fobie,
- Napady paniki,
- Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne,
- Zaburzenia związane ze stresem, stres,
- PTSD – zespół stresu pourazowego,
- Zaburzenia osobowości,
- Zaburzenia snu,
- DDA,
- Zaburzenia seksualne,
- Problemy psychiczne wieku podeszłego,
- Samouszkodzenia, zachowania samobójcze.
Publikacje
- Wereszczyński, M., & Niedźwieńska, A.(2022). Deficits in spontaneous and stimulus-dependent retrieval as an early sign of abnormal aging. Scientific Reports, 12(1), 1-11,
- Wereszczyński, M., & Niedźwieńska, A.(2021). Dementia-Free Older Adults with Subjective Cognitive Impairment Show Lower Mood and No Deficits of Spontaneous Memory Retrieval. The International Journal of Aging and Human Development, 00914150211066561,
- Barzykowski, K., Wereszczyński, M., Hajdas, S., & Radel, R. (2022). Cognitive inhibition behavioral tasks in online and laboratory settings: Data from Stroop, SART and Eriksen Flanker tasks. Data in Brief, 108398,
- Barzykowski, K., Wereszczyński, M., Hajdas, S., & Radel, R. (2021). An Inquisit-web protocol for calculating composite inhibitory control capacity score: An individual differences approach. MethodsX, 8, 101530.