mgr Natalia Ochocka-Staniszewska – Psycholog, psychoterapeuta Warszawa
Psycholog, psychoterapeuta.
Konsultuje dzieci i młodzież od 6 do 17 r. ż. i młodych dorosłych do 30 r. ż.
Pracuje w nurcie poznawczo – behawioralnym.
Konsultuje pacjentów od 2015 roku.
W swojej pracy staram się dostosować metody pracy do potrzeb i możliwości dzieci, młodzieży. W pracy terapeutycznej ważne jest dla mnie dostrzeganie zasobów młodych pacjentów oraz zwrócenie uwagi na jego funkcjonowanie w systemie rodzinnym. Prowadzę także konsultacje dla rodziców.
Doświadczenie
- Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Warszawie,
- Terapeutyczny Punkt Przedszkolny w Warszawie,
- Centrum Wspomagania Rozwoju Dziecka i Rodziny w Warszawie,
- Polska Sobotnia Szkoła w Enfield – psycholog,
- Little Sweethearts Montessori School in London – asystent nauczyciela,
- My Child Therapy Centre – psycholog,
- Polski Czerwony Krzyż w Opolu,
- Towarzystwo Alternatywnego Kształcenia- Przedszkole TAK w Opolu – asystent dziecka niepełnosprawnego, psycholog.
Wykształcenie
- Psychologia – specjalność kliniczna, Uniwersytet Opolski,
- Wczesne, wieloaspektowe wspomaganie rozwoju dziecka – studia podyplomowe, SWPS we Wrocławiu,
- Przygotowanie pedagogiczne – studia podyplomowe, Uczelnia Nauk Społecznych,
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – studia podyplomowe, Uczelnia Nauk Społecznych,
- Kurs psychoterapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży,
- 4-letni Kurs Psychoterapii Poznawczo- Behawioralnej osób dorosłych (Centrum CBT) – w trakcie.
Posiadane certyfikaty
- Kreatywne interwencje poznawczo – behaewioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży,
- Stosowanie profilu psychoedukacyjnego PEP-3-PL,
- Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem,
- 33rd Montessori Assistants Certificate course AMI 3-6 – szkolenie dla asystentów nauczycieli Montessori,
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją),
- Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania,
- Terapia ręki I i II stopnia – kurs certyfikacyjny nadający uprawnienia do diagnozy i terapii,
- Zabawa inspirująca rozwój,
- Trudne zachowania. Postawa w pracy z osobą z autyzmem,
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca,
- Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.
Dodatkowe szkolenia
- Skala Inteligencji Stanford Binet 5 (PTPiP),
- Metoda Kid’s Skills- Dam Radę! Jestem z Ciebie dumny! (Integri TSR).
Zakres udzielanego wsparcia
- Zaburzenia neurorozwojowe (spektrum autyzmu, ADHD),
- Zaburzenia lękowe,
- Zaburzenia nastroju,
- Zaburzenia obsesyjno- kompulsywne,
- Fobie.